پیجی فروم متن درخواست کمک مالی از حرم اما رضا (ع) - پیجی فروم

اگر نگاهی به سیره اهل بین علیه السلام بیندازیم خواهیم دید که آن ها در همه حال با مردم به مهربانی رفتار کرده اند و مهر و محبت ان ها قرن ها است که زبان زد خاص و عام است. اهل بیت با فقیران و یتیمان هم نشین و هم سفره می شدند و با رسیدگی به نیازها و دستگیری ان ها در شرایط سخت خود را به عموم مردم معرفی کرده اند. کمک مال و غیر مالی در بین اهل بیت رایج بوده است و امروزه هم افرادی که از راه و روش اهل بیت پیروی می کنند این راه را ادامه می دهند. 

حرم امام رضا سالانه با خمس و زکات هایی که دریافت م یکنند از نیازمندان حمایت می کنند. صندوق های زیادی تحت عنوان صندوق مهر امام رضا راه اندازی شده است که به خوبی توانسته است به امور و نیازهای مالی نیازمندان و مستمندان کمک کند.

متن درخواست کمک مالی از آستان و حرم امام رضا

اگر نمی دانید که بدون هیچ منتی از کسی درخواست کمک کنید بهترین  کار این است که درخواست کمک خود را برای حرم امام رضا بفرستید. حرم امام رضا علیه السلام حامی مستمندان و یتیمان است. اگر نگاهی به سیره و سبک زندگی امام رضا علیه السلام بیندازیم خواهیم دید که امام همیشه به صورت پنهانی صدقه می داد و اموال خود را در بین نیازمندان تقسیم می کرد.

در روایت متعددی بین شده که امام رضا علیه السلام در روز عرفه تمام اموال خود را در بین نیازمندان تقسیم کرده است. فردی درباره این بخشش به حضرت می گوید که اینگونه بخشش زیان است. اما حضرت خطاب به این شخص فرمودند: «این‌گونه بخشش، ضرر و زیان نیست؛ بلکه غنیمت است. هرگز چیزی را که به وسیله آن طلب اجر و کرامت می‌کنی، غرامت و ضرر به شمار نیاور»

در زیر چند نمونه از متن های درخواست کمک مالی به حرم امام رضا علیه السلام را گردآوری کرده ایم تا شما بتوانید با الهام گرفتن از ان ها حرف دل  خود را امام صاحب کرامت در میان بگذارید.

اما رضا جان می دانم که اهل بیت علیه السلام اهل صفا و پاکی، انسانیت و کمال و کمک به دیگران بوده اند. این بار دستم را به روی تو دراز کرده ام. می دانم نیازی نیست تا از شرایطت بازگو کنم و تو نگفته هر آنچه بر من می گذرد را می دانی من را بفهم و کمکت را از من دریغ نکن.

*********************

امروز تنها و غریب فرسنگ ها از تو فاصله دارم. امام رضا جان می دانم تا خودت نطلبی نمی توانم به حضورت مشرف شوم. اما هر بار با درخواست هایم و اجابت شدنهایشان از جانب تو بیشتر باور کرده ام که ندیده هم مرا مورد لطف خود قرار می دهی. امام عزیز کمکم کن تا بتوانم  شرایط مالی بهتری پیدا کنم. دست یاریم را به سوی تو دراز کردم چون یقین داشتن فقط تویی که منشاء فضایل، کرم، معدن خیر و نیکی هستی. کمک کن این بار هم با دستی پر از دعایم بازگردم.

*********************

امام غریبان چقدر خوب است که هر جا که باشم می توانم با تو حرف بزنم و تو به حرفایم گوش می دهی. چقدر خوب است که تو بدون هیچ چشم داشتی اجابت می کنی تمام دعاهای خیرمان را. این بار متن دعایم کمی متفاوت تر شده است. این بار فقر و تنگدستی عرصه را بر من تنگ کرده است. می دانم که تو نمی توانی طالبانت را این گونه ببینی. کمکم کن  که چرخه کار و فعالیتم کمی بهتر شود و از این فقر رهایی یابم.

*********************

دوباره در تندگستی و فقر مالی راهی نیافتم تمام راه هایی که رفتم به در بسته خوردند. اما راهی که به سوی تو می آید همیشه باز است. نمی دانم این چه حکمتی است که هر بار که تو را می خوانم تو با روی گشاده تر نیازم را پاسخ خواهی داد. امام رضا جان این بنده ی حقیرت را نیم نگاهی بینداز تا از این فقر مالی رهایی یابم و بتوانم با قلبی آرامتر نز خانواده ام باز گردم.

گرفتاری، بیکاری، مریضی و مشکلات تنها گوشه ای از زندگی این بنده ی حقیر است امروز که از تو درخواست کمک می کنم دیگر هیچ راه حلی پیش روی خود نیافتم. خواستم شرمنده ی تو نشوم اما به یاد جمله ی زیبایت افتادم که فرموده ای” هر كس اندوه و مشكلی را از مؤمنی برطرف نماید ، خداوند در روز قیامت اندوه را از قلبش برطرف سازد.”

متن ها و روایت های رایج برای درخواست کمک مالی از حرم امام رضا علیه السلام

در فرهنگ اسلامی همیشه درخواست کمک از ائمه و اجابت دعاهایشان وجود داشته است. حرم امام رضا علیه السلام سال های زیادی است که کمک های مالی خود را به صورت وام قرض الحسنه، کمک بلاعوض، صدقه و … به نیازمندان داده است. معمولا افرادی که در تنگنای شدید مالی هستند و شرایط دریافت وام را ندارند به درخواست کمک مالی از حرم امام هشتم روی می اورند.

پول هایی که در حرم امام رضا سالانه جمع اوری می شود همگی صرف کمک به نیازمندان می شوند. افراد زیادی هستند که درگیر بیماریهایی همچون سرطان، معلولیت و .. هستند که از پس هزینه های زندگی عاجزند و یا دختران جوانی که توانایی خرید جهیزیه را ندارند. همگی این افراد توسط موسسات مهر امام رضا پشتیبانی می شوند. این موسسات با بررسی شرایط افراد و تایید شرایط به ان ها کمک مالی می کنند. پس اگر به مرحله ای رسیده اید که دیگر نمی توانید حریف مشکلات مالی شوید بهتر است درخواست کمک مالی خود را به حرم امام رضا بفرستید. در زیر چند نمونه از درخواست کمک را گرداوری کرده ایم.

سلام بر عالم آل محمد(ص)

امروز دستم را تنها برای کمک به سوی تو دراز کردم. می دانم که دستی که کمک مکند از دستی که برای دعا بالاتر می رود مقدس تر است. می خواستم امروز از مشکلات و گرفتاری هایی که دامن گیر زندگیم شده اند شکایت کنم. اما مگر زندگی بدون  مشکلات هم میشود؟ قطعا خدا تو را برای گرفتن دست مومنانش واسطه کرده است. تو یک دستت در دست خدا و دست دیگرت در دست مومنان است. امروز دست من را بگیر و واسطه ای شو برای برآوره شدن نیازم. امام رضا جان مشکلات مالی زمان برای انفاق و اموختن را از من گرفته است. بندگی کن و در این برهه زمانی من را از مشکلات مالی رها کن.

*********************

ای امام هشتم ای اختر تابناک آسمان امامت

امروز بنده ی درمانده ای هستم که برای درخواست کمک مالی به درگاهت روی اورده ام. جملات و متن های زیادی را در ذهنم بارها و بارها مرور کرده بودم اما وقتی شروع به نوشتن کردم حتی تعریف و تمجیدهایم را هم فراموش کردم. می خواهم امروز خداوند با دستان تو دستم را بگیرد چون می دانم که تو چقدر بخشنده ای و چقدر می توانی خالصانه و بدون چشم داشت کمک کنی. دستانم را بگیر تا دستان نورانیت را بارها و بارها ببوسم.

*********************

سال ها می گذرد که مشکلات مالی فرصت های خوب زندگی را از من گرفته است. بارها و بارها درخواست هایم را قاب کردم و خواستم برایت بفرستم اما هر بار به این اندیشیدم که شاید نیازمند دیگری در اولویت باشد و من هنوز هم می توانم مثل دیشب و هزار شب گذشته ی دیگر ادامه دهم. اما دیگر بریده ام و به نفس نفس افتاده ام. امشب به سیم آخر زدم و برای اختر تابناک آسمان ولایت نوشتم. دروازه های قلبت را مانند همیشه به رویم بگشا و خواسته ام را مستجاب کن.

*********************

کجا گفته اند یک دست صدا ندارد؟ یک دست صدا دارد وقتی بتوانی دستی را بگیری. امام رضای بخشنده تو به صدقه دادن و دستگیری تنگدستان مشهور هستی. در گرفتاری ها و ناراحتی خود را جلو انداخته ای و در یاری رساندن دریغ نکرده ای. می دانی چگونه جرئت پیدا کردم که درخواست مالی بنویسم راستش را بخواهی یاد روایتی نقل شده افتادم که فرموده اند: “امام رضا در جمع دوستان خود مشغول صحبت بوده است ناگهان مردی وارد مجلس می شود و پس از عرض سلام از حضرت می خواهد که به او کمک مالی کند. این شخص می گوید که من از دوستان و نیاکان شما هستم و در راه حج پول خود را گم کرده ام اگر شما به من کمک کنید پولتان را از طرفتان صدقه خواهم داد. امام رضا خطاب به آن شخص فرمودند که بنشیند. بعد از خلوت شدن مجلس امام به اتاق خود می رود و از لای در دستش را بیرون می آورد و به مرد می گوید که «این دویست اشرفی را بگیر و از نزد من خارج شو تا تو را نبینم و تو نیز مرا نبینی». حضار از حضرت پرسیدند که دلیل این کارت چیست و چرا این گونه بخشش کردید. حضرت فرمودند این کار را به این خاطر انجام دادم که مبادا شرمندگی را در  صورت آن شخص ببینم.” با خواند این روایت و اثبات کرامت و بخشش شما فهمیدم که بزرگواری شما باعث شده است تا برای هر نیازی اول چشم به درگاه تو بیندازیم.

*********************

اما رضا جان:

تهی دستم و روزگار بر من و خانواده ام سخت می  گذرد. برای اولین بار است که درخواست کمکم را روانه حرم مطهر امام رضا علیه السلام می کنم. از خداوند عزیز سپاسگذارم که تو را واسطه ی کمک و بخشش به ما کرده است زیرا تو دارای احسان بزرگ و بخشنده هستی.


مطالب پیشنهادی :

متن ادبی درخواست کمک مالی از خیرین

متن درخواست کمک مالی برای خیریه

متن درخواست کمک از کمیته امداد

متن درخواست کمک از امام جمعه


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 403 views بار دسته بندی : اس ام اس و عکس نوشته تاريخ : 31 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.