پیجی فروم  هوای اصفهان، در آخرین سه‌شنبه سال ۹۹ ناسالم میباشد.  - پیجی فروم

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز سه‌شنبه – ۲۶ اسفند – با میانگین ۱۰۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد و با تداوم این شرایط در نخستین ساعات امروز شاخص کیفی با میانگین ساعتی ۱۲۳ همچنان بر مدار (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی با اشاره به وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان، افزود: خیابان استانداری با شاخص ۱۱۰، میدان فیض با شاخص ۱۱۱، خیابان پروین با شاخص ۱۴۶، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۱۴، خیابان کاوه با شاخص ۱۴۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان افزایش تردد در روزهای پایانی سال را علت بالارفتن شاخص‌های کیفی هوا دانست و ادامه داد: کیفیت هوا صبح امروز در چهار ایستگاه میدان احمدآباد با شاخص ۱۶۱، خیابان باهنر با شاخص ۱۶۵، کردآباد با شاخص ۱۵۱، ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۷۲ در وضعیت “قرمز” و ناسالم برای عموم قرار گرفته و در خیابان‌های رودکی، رهنان، میرزا طاهر و میدان انقلاب در شرایط قابل قبول است.

صادقیان با اشاره به کیفیت هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان نیز، گفت: امروز شاهین شهر با میانگین ۹۲ در وضعیت سالم و شهر سجزی با میانگین ۱۰۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است؛ همچنین داده‌های ایستگاههای سنجش کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.