پیجی فروم مجموعه متن زیبا در مورد بخشش خدا - پیجی فروم

خدایا ای مهربان ترین مهربانان تو را به خاطر تمامی خوبی ها و بخشش هایت در زندگیم شکر می گویم. بی گمان بدون وجود الطاف خداوندی و بدون وجود این همه لطف و کرم هرگز نمی توانستم قدمی بردارم. هر چه دارم و ندارم از توست. من را به خاطر تمامی گناهان و اشتباهات و تصورات غلط و اشتباهم در طول زندگی ببخشای که تو بخشنده ترین آمرزندگانی.

*******************

خداوند ارحم الراحمین است. گاهی انسان ها با توجه به موجود جائز الخطا بودن خود مرتکب اشتباهاتی در زندگی می شوند و بلافاصله از اشتباه خود پشیمان می شوند. خداوند منان آنقدر بزرگ و متین است که بتواند به راحتی از خطای بنده گنهکار خود بگذرد.

*******************

گاهی اوقات خداوند بارها و بارها انسان ها را می بخشد تا جایی که خود آن ها عرق شرم می ریزنند که باز هم اسیر نفس اماره خویش شده اند و باز هم این خداوند بزرگ است که دست آن ها را گرفته و آن ها را بخشیده است. همین حالت شرم خود باعث می شود که افراد دست از گناهان خویش برداشته تا باری دیگر در برابر خداوند بزرگ شرمسار نگردند.

*******************

نگاه مهربان خداوند به زندگی همه ما انسان ها خود گوای لطف و کرم و بخشش اوست. بسیار رخ می دهد که در منش انسان ها عیب و ایرادی رخ می دهد که شاید عزیزترین و نزدیک ترین فرد شما را نتوانند به راحتی از خطای شما بگذرند ولی ایزد منان آنقدر ارحم الراحمین است که بتواند از خطای این بنده شرمسار خود بگذرد تا او را متوجه کردار اشتباه خود سازد.

*******************

همیشه می توان بر سر نمازها و راز و نیازهای خود به خداوند بزرگ تمسک جست و از او طلب بخشش کرد. مطمئن باشید که خداوند هیچ گاه روی شما را زمین نمی اندازد و لطف و کرم او خیلی بیشتر از زمینیان است. اصلا نمی توان بخشش خداوند را با بخشش انسان ها قیاس کرد.

*******************

خداوند هم کریم هست و لطف و کرم خویش را به بندگان خود می بخشد و هم غفور است و از گناهان ما به راحتی می گذرد. با خداوند می توان دوست شد. تنها دوست با مرام  و همیشگی که نظیر آن را هیچ گاه نمی توان یافت. تنها دوستی که می توان بدان به راحتی تکیه ورزید و با او به راز و نیاز پرداخت.

*******************

از لطف و کرم تو ای یار چه بگویم؟ زندگی هر انسانی سرشار از پستی و بلندی ها و اوج و فرودهای مختلفی است که می تواند در زندگی هر کسی عارض گردد. گاهی انسان ها هیچ فرد مطمئنی را روی زمین نمی یابند و تنها به ایزد منان پناه می آورند تا او را تکیه گاه زندگی خود بدانند و به او اعتماد کنند. چرا که می دانند خداوند تنها کسی است که می تواند از اشتباهات و گناهان آن ها به راحتی بگذرد و آن ها را فراموش کند.

*******************

بخشش خداوند، یک بخشش زمینی است که سر مسائل ریز و درشت زیادی با کلی مزد و منت بتوان آن را به دست آورد. بخشش خداوند یک بخشش آسمانی است. یک بخششی از جنس امید به زندگی و احیای مجدد زندگی یک فرد، بخششی از جنس زندگی دوباره از جنس برپایی مجدد یک انسان و سلام دوباره او به زندگی. این بخشش آنقدر بزرگ است که حتی می توان شنیع ترین رفتارهای زشت و پلید را با توبه نصوح از کارنامه اعمال خود پاک کرد و خود را شامل عفو و بخشش خداوندی ساخت.

*******************

بخشش انسان ها از حد خود که بگذرد، دیگر ممکن است نسبت به طرف مقابل سرد شده و هیچ گاه بخشش آن ها شامل حال دوستان و عزیزان سابق خویش نگردد؛ ولی بخشش خداوند محدود به یک بار و دوبار نیست. ربطی به کوچکی و بزرگی گناهان ندارد. بخشش خداوند رنگ و بویی دیگر دارد. همه انسان ها را در بر می گیرد. ان شاءالله بخشش خداوندی سایه سار زندگی همه شما گردد.

*******************

خداوند می بخشد چون می داند بنده او خطاکار و از کار خویش پشیمان است. او که در درون ما انسان ها قرار دارد و از تمامی احوالات و حتی فکر و خیال های ما خبر دارد، به خوبی می داند که سرنوشت ما به چه سمت و سویی می رود. بخشش خداوندی اگر شامل حال ما نشود، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار ماست.

*******************

زندگی همیشه بر یک منوال ثابت نمی ماند. گاهی نفس اماره و شیطان بر آدمی غلبه می کنند و او را مرتکب گناهان می سازند. خداوند بزرگ و منان آنقدر بخشنده و مهربان است که لطف و کرم او شامل حال همه انسان ها شده است. چه بسا اگر این بخشش خداوندی نبود، سنگ روی سنگ بند نمی شد و سرنوشتی بسیار سخت و وحشت آور در انتظار آدم ها بود. خود او گفته است که من را بخوانید تا استجابت کنم شما را. پس اگر گناه یا اشتباهی از شما سر زد، از او بخواهید که فورا از گناه شما بگذرد.

*******************

در زندگی اتفاقات زیادی رخ می دهد که ناشی از سهل انگاری و اشتباهات ریز و درشتی است که انسان ها مرتکب آن شده اند. ولی یک چیزی که همیشه ثابت بوده است، عفو و بخشش خداوند است که همیشه در زندگی افراد مختلف می توان آن را به عینه دید و لمس کرد. این عفو و بخشش خداوندی در زندگی تان مستدام باد.

*******************

خداوند متعال می فرماید: هر کس گامی به سمت من بردارد، من دو گام به سمت او بر می دارم و هر کس آهسته به سمت من آید، من شتابان به سمت او می روم. پروردگار ما این گونه است. گاهی با بخشش گناهان ما سبب ساز می شود تا ما به سمت و سوی او گام برداریم و گاهی آنقدر ما را نمک گیر خود می کند و لطف و عفو و بخشش خویش را شامل زندگی ما می سازد که آهسته و شتابان به سمت این معبود دوست داشتنی می رویم تا او را بیابیم.

*******************

الهی هیچ وقت گناهی مرتکب نشوی و اشتباهی صورت نبخشی که زندگیت در گرو یک بخشش از طرف انسان ها با خلق و خوی های متفاوت باشد. گاهی خداوند با آن همه عظمت و بزرگی اش از گناه انسان ها می گذرد و آن ها را مورد عفو خویش قرار می دهد ولی این بنده سرکش و مغرور از اشتباه کوچک یک نفر هم به راحتی نمی گذرد.

*******************

گاهی خدا آنقدر صدایت را دوست دارد و چشم انتظار توست که بالاخره تو از اشتباه و گناه خود دوری کنی و خداوند منان را صدا بزنی و از او درخواست عفو و بخشش کنی تا از حوادث احتمالی پس از آن در زندگی خود جلوگیری به عمل آوری.

*******************

خداوند به اندازه ایمان و اعتقاد تو می بخشد و بارها و بارها به تو فرصت می دهد تا شاید سرانجام متوجه اشتباه خود شوی و پروردگار خود را ندا سر دهی تا باز هم گوشه چشمی از او بر زندگی شما کفایت کند روزهای آینده ای را که در انتظار شماست.

*******************

خدایا بارپروردگارا همان طور که خود بخشنده و مهربان هستی و از گناهان ما به راحتی می گذری؛ این نعمت را در وجود ما قرار بده تا بتوانیم از اشتباهات همدیگر بگذریم و با همدیگر مسالمت آمیز زندگی کنیم. خدایا این بخشش الهی را از زندگی ما دریغ نکن.

*******************

بنده ضعیف و ناتوانیم که از کرده خویش پشیمانم. خدایا بارپروردگارا نگاه مهربانانه ات را سایه سار زندگی ما کن و این بنده گنهکار خود را از رحمت و عفو خویش ناامید و مأیوس نگردان.

*******************

هیچ گاه از عفو و بخشش خداوندی ناامید و مأیوس نشوید. همیشه حُر بن یزید ریاحی را به یاد آورید که در ابتدا مأموریت یافته بود که مانع از حرکت امام حسین شود و آب را به روی امام حسین و یارانش بست. ولی او هم با توبه و پشیمانی از کردارش و گرویدنش به جبهه حق سرانجام جزء یاران مخلص امام گشت و در این راه به درجه رفیع شهادت دست یافت. پس خداوند آنقدر بخشنده است که حتی عفو و بخشش او شامل حال دشمنان اسلام نیز خواهد شد و نباید هیچ وقت از بخشش خداوندی نا امید و مأیوس گشت.

*******************

خداوند با ماست و ما پیروان جبهه حق را دوست می دارد. هر چقدر در زندگی خود با ایمان تر و ملخص تر گردید، بیشتر لطف و کرم خداوندی شامل حال شما می گردد.

*******************

خوشا آنان که در سرای آخرت مورد عفو و بخشش خداوندی قرار گیرند و فشار قبر را تحمل نکنند. انسان هایی که نتوانند در این دنیا با اعمال و کردارهای خویش، رضایت خداوندی را به دست آورند، ممکن است سرآخر پشیمان و سرافکنده به درگاه پروردگار خویش برسند که جای هیچ گونه جبرانی دیگر نیست.

*******************

گاهی خدا آنقدر چشم انتظار بنده اش هست و دوست دارد که از کردار خویش دست بردارد و به سمت خیر و خوبی رهسپار شود که حتی زشت ترین و بدترین گناهان کبیره او را هم می بخشد تا بلکه بتواند تأثیری در جسم و جان او بگذارد و او را نسبت به رفتارهای زشت گذشته خویش نادم و پشیمان سازد.

*******************

وقتی از همه دنیا بریده ای و دلت به هیچ کس گرم نیست، آنجاست که می توان تنها دلت را به خدا سپرد و از او طلب عفو و بخشش کرد تا بلکه باز هم دل رئوف و مهربانانه او سبب ساز گردد و قلب شما را شاد و مسرور سازد.

*******************

آنقدر غرق گناه بوده ام و آنقدر اشتباه از من سر زده است و دست به دامن ایزد منان شده ام و هر بار هم دست رد به سینه من نزده است و گناهان من را آمرزیده است؛ نمی دانم این بار چگونه و با چه رویی به درگاه پروردگار روی آورم و از او طلب بخشش کنم؟ آیا باز هم نگاه مهربانانه اش شامل حال و روز من می شود و من را از این حالت نجات می دهد یا خیر؟ آنقدر شرمسارم که حتی در برابر خدا هم نمی توانم قد راست کنم و از او باز هم طلب بخشش کنم هر چند که می دانم او باز هم از خطای من می گذرد.

*******************

خداوندا باز این بنده فقیر و ضعیف به درگاه تو آمده است و باز هم اشتباهی از او سر زده است، تو را به کرمت قسم این بار هم از من بگذر. آنقدر با خودم کلنجار رفتم که این بار با چه رویی بتوانم باز هم با همان حالت تضرع همیشگی از تو طلب عفو و بخشش کنم ولی نتوانستم آن را در دل خود نگه دارم. چون می دانم که تو بزرگی خود را با بخشش هایت در زندگی ما ثابت کرده ای.

*******************

دست دعا که به درگاه خداوندی دراز می کنی؛ بدان که بی هیچ منت و عذر و بهانه ای دست شما را رد نخواهد کرد. الهی پروردگار جهانیان دست من را بگیر و با خودت به اوج آسمان ها ببر. ببر آنجا که دست هیچ کس به آنجا نرسد.

*******************

خدایا در این لحظات نورانی به تو که منبع و سرچشمه نوری خاضعانه طلب بخشش دارم و از تو می خواهم که بر این بنده ضعیفت رحم کنی. خدایا بارپروردگارا گناهان ما را بریز و آبروی ما را نریز که بتوانیم توفیق دیدن بهشت رضوان و  جاودانه تو را داشته باشیم.

*******************

ای ستار العیوب ای کسی که به راحتی از گناهان بندگان خود می گذری و آن ها را می پوشانی. اینک بنده مخلص تو از ته دل نسبت به کرده خویش پشیمان و نادم گشته گناهش را ببخش و به او دوباره فرصت زیستن بده الهی آمین.

*******************

بی گمان بخشش گناهان و گذشتن از اشتباهات ما آدمیان توسط خداوند متعال یکی از ناب ترین لحظات زندگی ما انسان هاست که یک حس فوق العاده عجیبی در نهاد ما انسان ها به وجود می آید یک حس زیبا از جنس خالی شدن و تخلیه نفس از هر گونه گناه و اشتباه. این حس زیبا و بی نظیر را از خداوند متعال برای تک تک شما آرزومندم.

*******************

چقدر این شعر زیبا و لطیف است که می گوید: صد بار اگر توبه شکستی باز آی. بی گمان به خوبی لطف و کرم و بخشش خداوندی را می توان تنها در این مصرع به خوبی مشاهده کرد. آری جنس بخشش های خداوندی با جنس بخشش های آدمیان روی زمین خیلی متفاوت است. خداوند با تمام آن عظمتش بارها و بارها توبه تو را می شکند و در صورت غوطه ور شدن در خطا و اشتباه باز هم از بنده گنهکار خود استقبال می کند و از خطاهای او می گذرد.

*******************

اگر دلت از همه آدم ها گرفت و هیچ مأمن و مأوایی را نیافتی؛ بدان باز هم در تنهاترین تنهایی خویش خدایی هست. پس با صدایی رسا او را صدا کن و از او بخواه تا به داد دل دردمند تو رسیدگی کند و گناه تو را باز هم ببخشاید.

*******************

از اینجا تا خدا راهی نیست. اگر نمی توانی از کسی آزادانه و با صدای بلند طلب بخشش کنی؛ آرام با خداوند سر نماز خویش زمزمه کن و به آرامی به او بگو که تو را ببخشاید. خداوند متعال آنقدر رئوف و مهربان است که تو را نسبت به خطاها و گناهانت به راحتی ببخشاید و از اشتباهات تو درگذرد.

*******************

خدایا بارپروردگارا گناهان و اشتباهات من در زندگی بزرگ و بسیار بوده اند و دل من بسیار کوچک است. تو را به عزت و جلالت سوگند که از خطای این بنده ذلیل و گناهکارت بگذر و این عذاب وجدان را برای همیشه از تراوش های ذهنی من به دور کن تا بتوانم با آرامش مطلق به زندگی خویش روی آورم.

*******************

آنقدر این جمله را تکرار کرده ام که خدایا من را ببخش قول می دهم که دیگر در ورطه این مصیبت گرفتار نیایم و راه درست زندگی را به پیش گیریم که دیگر خودم از خودم هم بدم می آید. نمی دانم خداوند بزرگ چگونه می تواند باز هم  توبه من را پذیرا باشد و از خطاهای من بگذرد. بی گمان اگر او من را با این همه اشتباهات و گناهان ببخشد، تا ابد زانو خواهم زد و در برابر این پروردگار بزرگ و عظمت بی کران او سر بر سجده خواهم گذاشت و می گویم: خدایا به بزرگی و جلال و شکوه تو ندیدم کسی.

*******************

خدایا یاریگر روزهای سختم باش و من را در اوج گرفتاری و بی کسی ببخشای که تو آرام قلب منی و من بی تو ندارم هیچ کسی. ای عالم ترین دانشمندان مرحمی کن بر این دل تیره و تار ما و از نور وجودیت ما را بهره مند ساز.

*******************

خدایا ای محبوب قلب ها؛ ما را به خاطر گناهانی بخش که دیگر لذت آن رفته ولی داغ آن تا ابد بر پیشانی ما خواهد ماند. مبادا روزی آید که وقت وداع است و این بار سنگین گناهان هنوز هم بر دوش ما جای دارد. خدایا به کرمت قسمت می دهم از این بار سنگین گناهان ما بگذر و مسئولیت ما را در روز رستاخیز تقلیل ببخش.

*******************

بارپروردگارا آرزویم این است که رهایم کن. خیلی تنها و بی کس شده ام و آنقدر غرق در گناه و فساد شده ام که دیگر هیچ کس حتی خانواده و عزیزترین افراد زندگیم هم رویی خوشی به من ندارند. خدایا تو کسی هستی که افراد نا امید را دوست نداری. من تنها امیدم به توست و هرگز از بخشش و محبت تو نومید نخواهم گشت. من را در این حالت رها نکن و باز هم آغوش گرم خانواده را با بخشش بی کرانت به من باز گردان تا بتوانم دوباره روی پای خود وایسم و زندگی به دور از هر گونه گناه را از سر بگیرم.

*******************

العفو العفو العفو… آنقدر قرآن به سر نهاده و راز و نیاز می کنم تا بالاخره حاجتم را از تو بگیرم. خدایا از گناهان این بنده حقیر بگذر.

*******************

خدایا بخشش و گذشتن از اشتباهات برای تو کار ساده است و کلید آن را در دست داری. ای کسی که دست بندگانت را به درگاه خود رد نمی کنی؛ باز هم آمده ام و با همان اشتباهات و گناهان گذشته و نمی دانم چه بگویم این بار که باز از من بگذری؟ ولی می دانم که تو از احوالات دل من به خوبی آگاهی.  گناهان و اشتباهات من را باز ببخشای و به من فرصت دوباره زیستن بده.

*******************

من خود به ضرس قاطع به این مهم دست یافته ام که اگر خداوند بر گناهان ریز و درشت ما نگذرد و به این راحتی ما را نبخشد، سنگ روی سنگ بند نمی شود و هیچ کس نمی تواند هیچ گاه به خواسته های خود برسد. آرزوهایم را گره به درگاهت زده ام و از تو طلب بخشش می کنم ای کسی که ستارالعیوب هستی و بخشنده ترین بخشندگان تنها تویی.

*******************

خدایا تو چقدر خوبی! تو همان کسی هستی که حتی اگر من اشتباه کنم نهایت قهرت به فاصله دو اذان است و باز هم این بنده حقیر و گنهکار را صدا می زنی تا به سمت تو آیم. طبیب درمان من! من تو را از صمیم قلبم دوستت دارم.

*******************

خدایا آیا باز هم کارنامه من جایی برای منفی ها وجود دارد؟ نمی دانم چقدر در این زندگی منفی و صفر گرفتم. ولی می دانم که تو ای خدا خود سه حرفی ولی در کل حرف نداری. اگر باز هم جایی برای بخشیدن اشتباهات و شیطونی های من هست؛ من را ببخش و منفی های زندگی من را پاک کن تا با زدودن تمامی نقاط تاریک زندگی بتوانم باز هم به این دنیا به مثابه پلی برای عبور از آن و رسیدن به بالاترین و رفیع ترین درجات اخروی بنگرم.

*******************

خدای من شنوا و داناست. اوست که در دل همه وجود دارد و خواسته های دل همه ما را به طور دقیق ریز به ریز می داند. خدای شنوای من باز هم خاضعانه و عاجزانه از تو می خواهم که گناه من را نادیده بگیری و از خطاهای ما بگذری.

*******************

خدایا بارپروردگارا من را ببخش. به خاطر تمامی آن لحظه هایی که همراه من بودی و نمی گذاشتی که لحظه ای غرق در خطا شوم و من فکر می کردم تنها هستم. خدایا من را ببخش بخاطر تمامی آن لحظه لحظه زمان هایی که منتظرم می ماندی تا از گناهان خویش بگذرم و به سمت تو آیم ولی باز هم نمی توانستم از لذت شیرینی گناهانم بگذرم. خدایا من را به خاطر همه کارهایی که کردم و نباید می کردم و به خاطر همه کارهایی که نکردم و باید می کردم، ببخش و از من درگذر.

*******************

خدایا تو خود گفته ای که از گناهان بندگانت در صورت توبه نصوح می گذری. عاجزانه از تو تقاضا دارم که من را نیز به خاطر تمامی گناهانم ببخشی و من را از آتش عذاب خویش نجات دهی.

*******************

خدایا پروردگار خوبی ها من را به خاطر تمامی آن شب هایی ببخش که بی شکرگذاری تو سر بر بالین نهادم و چند صباحی از زندگی خویش را بدون سلام و درود به تو صبحم را آغاز نمودم. آری خدایا من را به خاطر تمامی آن لحظات خوش و شادی که به یاد تو نبودم و آن همه موفقیت هایی که یا به شانس نسبت می دادم یا به توان خویش، ببخش و بیامرز که وجود من بی تو هیچ است و هیچ است و هیچ…


دیگر مطالب پیشنهادی و محبوب :

آلبوم عکس نوشته های فانتزی و زیبا در مورد خدا (۲)

عکس و متن زیبا از خدا (۱۸ تصویر با کیفیت بالا)

جملات زیبا در مورد حکمت خدا + عکس نوشته


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 374 views بار دسته بندی : اس ام اس و عکس نوشته تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.