پیجی فروم متن زیبا در مورد مردم ایران - پیجی فروم

مردم ایران همواره با رشادت هایی که از خود نشان داده اند، در دل تاریخ غرور و افتخار آفرینی کسب کرده اند تا اینک ما به عنوان یک ایرانی با افتخار سر خویش را بالا نگه داشته و به خاک پاک این سرزمین مقدسمان افتخار کنیم. وجود فرهنگ غنی، حفظ ارزش های والای جمهوری اسلامی، صیانت از آرمان های سرزمین همه به برکت مردم ایران از دیرباز تاکنون بوده اند.

ما ایران و ایرانی تا ابد باید به تاریخ دیرینه خود و به گذشته ملت خویش ببالیم و به خود افتخار کنیم که در سرزمینی زیست می نماییم که پر از حس غرور و افتخار است.

*******************

اگر همه دنیا  را هم گشت و گذار کنی، هیچ کجای دنیا مردمانی به خوبی مردم ایران نخواهید یافت. مردمانی از جنس آریایی، مردمانی نیکوکار و فداکار چنین خصلت های خوب و زیبا را فقط باید در مردم ملت ایران جستجو کرد.

*******************

نژاد آریایی که در گوشت و خون ما ایرانی ها وجود دارد، در هیچ کجای دنیا نمی توانید همچین مردمانی را بیابید. مردمانی پولادین هیکل و دلسوز ترین و مهربان ترین انسان های روی زمین.

*******************

اگر یک نگاهی اجمالی به کشورهای همسایه خویش و سایر کشورهای جهان بیندازید، ایزد منان را به پاس برقراری آرامش و امنیت در کشور عزیزمان ایران سپاسگزاری خواهید نمود.

*******************

برای سربلندی و پابرجا ماندن این ملت، مردمان بسیار زیاد جان خود را نثار آیندگان خویش نموده اید تا اینک بتوان به پاس خون سرخ شهداء آزادانه روی خاک این وطن گام برداشت و کسی را یاری تجاوز به خاک سرزمین مقدس ما نباشد.

*******************

مردمان ایران، مردمانی از جنس حسین فهمیده، از جنس شهدای ۸ سال دفاع مقدس، از جنس پروفسور حسابی و… هستند. کسانی که برای این سرزمین افتخار آفرینی کرده اند. اگر امروز نامی از ایران و ایرانی در سراسر جهان هست، به پاس دلیر مردی و افتخار آفرینی افراد زیادی بوده است که ایران اسلامی را زنده و جاوید ساخته اند.

*******************

خاک این سرزمین مقدس تنها میراثی روی کره خاکی است که نمی توان آن را به کسی هدیه کرد و یا آن را در معرض فروش قرار داد. این میراث ماندگار را بزرگ مردانی از مردم ایران به جای گذاشته اند تا بتوان سالیان سال آزادانه و در کمال آرامش در آن به زندگی خود پرداخت.

*******************

عشق همیشه به مهر و علاقه ورزیدن به جنس مخالف نیست. گاهی رنگ و بوی عشق از جنس عشق به وطن است که مردم ایران عاشق این وطن خویش هستند و برای سربلندی آن دست به افتخارات و اختراعات نوینی می زنند.

*******************

هر انسانی خلق و خویی دارد که از خود در زندگی بروز می دهد ولی بی گمان می توان صفات پسندیده ای همچون: دلسوزی و فداکاری، بخشش و امیدبخشی به زندگی خود و دیگران، کمک کردن به افراد بی بضاعت، پشت هم بودن و اتحاد، مهرورزی و مهربانی، شجاع بودن و… را همگی از جمله صفات مردمان ایرانی دانست که در تعداد بسیار زیادی از آن ها صدق می کند.

*******************

بزرگی یک ملت را نمی توان به پهنه جغرافیایی آن ارتباط داد؛ بلکه بزرگی و منش هر ملتی را به اخلاق و خلق و خوی پسندیده مردمان آن شهر و دیار می سنجند که مردم ایران با بزرگی و شکوه و جلال خویش این خصلت انسان دوستانه را همواره از خود بروز داده اند.

*******************

استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نماد مردم ایران و هر ایرانی است که با خوی دلیرانه خویش و ریختن قطره قطره خون و آه و ناله توانسته اند آینده فرزندان خویش را تأمین سازند تا اینک امروزه بتوان آزادانه در این سرزمین گام برداشت.

*******************

وطن ما ایرانی ها پاره تن ماست و برای پاسداری از آن خون ها ریخته شده است. مردم ایران از جمله احساسی ترین مردمان جهان به شمار می آیند که نظیر آن ها را در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت. احساساتی پاک از نوع مهر و عشق و علاقه که از ایرانی ها مردمانی احساسی و پاک سرشت ساخته است.

*******************

مردم ایران را در سراسر دنیا با کوروش و داریوش از دیرباز می شناسند که نامشان بر سر زبان تمام دنیا افتاده است و زبانزد فطرت پاک و اخلاق و خوی مورد پسند عامه مردم شده اند. ما ایرانی ها از نسل کوروش کبیر هستیم که خوی انسان دوستانه را از وی به یادگار گرفته ایم.

*******************

نام ایرانی و ایرانی آنقدر جاوید و بزرگ است که بتوان با صدایی رسا و بلند به همگان اعلام داشت که من یک ایرانی ام و  به بزرگی و اقتدار کشور خویش می بالم.

*******************

مردم ایران از معدود مردمانی هستند که در طول سال ها به تمامی جهان ثابت کرده اند که برای حفاظت از آرمان های این کشور از خود استقامت به خرج می دهند تا لحظه ای کسی را یارای آن نباشد که به آرمان های بزرگ این کشور قصد تعرض داشته باشد. حفظ دین و عقیده جمهوری اسلامی از بدو ظهور دین اسلام تاکنون از جمله هدف های والایی بوده است که همچنان پابرجا و مستحکم مانده است.

*******************

هر ملتی آداب و رسوم و عقاید خاص خود را دارند. ملت ایران و مردمان ایرانی نیز از روزگاران قدیم آداب و رسوم خاص خود را داشته اند که بسیار چشمنواز و منحصر به فرد هستند. آداب و رسومی دیرینه که نشان دهنده فرهنگ غنی مردمان ایران و اوج و اقتدار آن ها در اوج آسمان هاست.

*******************

مردم ایران از قوم لر و ترک و کرد و بلوچ همگی با جان نثاری های خود و با ریختن خون پاک شهدای خویش به تمامی دنیا ثابت کرده اند که ایران و ایرانی هرگز دست از تلاش برنداشته و بر آرمان های خود پابرجا و مستحکم خواهند ماند.


مطلب پیشنهادی :

شعر درباره ایران کودکانه


به جا گذاشتن فرهنگ مردمان ایران بر صحنه تاریخ کاری بود که تنها از ایران و ایرانی بر می آمد. این فرهنگ جاویدانه و غنی قابل قیاس با فرهنگ های ملل مختلف نیست. ما همگی به خود می بالیم که ایرانی هستیم و در سرزمینی زیست می کنیم که با عشق و امید به آینده، زندگی خود را با جان و دل ادامه می دهیم.

*******************

شکوه و عزت و جلال لایق ملت ایران و مردم غیور و دلیر این سرزمین آریایی است. سرزمینی سرشار از مهر و عطوفت مادری، سرزمینی ماندگار از یاد و خاطره آزادمردانی که هم اینک نامشان در میان ما نیست ولی یادش برای همیشه در ذهن ما مانا و جاویدان است.

*******************

نامت جاویدان باد این وطن ای سرزمینی که در دل خود افرادی غیور و دلیر و اصیل جای داده ای که در کمتر شهر و دیاری می توان نظیر آن ها را یافت.

*******************

چه خوش گفت فردوسی «چو ایران نباشد، تن من مباد» ایران و ملت آن همیشه در صحنه تاریخ به پایمردی های خویش ادامه داده و روز به روز به جاودانی این خاک پاک سرزمین آبادمان انجامیده است.

*******************

پرچم جمهوری اسلامی ایران را باید همیشه در اوج اقتدار و شکوه قرار داد که در تمامی عرصه های زندگی صحنه های تاریخ سازی را از خود به جای نهاده اند.

*******************

اگر مردمان یک وطن نباشند، نمی توان یک ملت را ایستا و پا برجا نگه داشت. مردمان ایران نیز توانسته اند در طول تاریخ ایستادگی و مقاومت خود را در برابر دفاع از دین و ناموس و آرمان های والای خویش به همگان نشان دهند تا به این منظور حتی تفکر تعرض به خاک ایران را به هیچ ملتی ندهند.

*******************

جای جای این سرزمین نشانه هایی از ایمان و استقامت را بر دل تاریخ بر جای گذاشته اند که برای همیشه ماندگار و شکوه مند مانده است. مردم ایران از جمله مردمانی بوده اند که با تاریخ سازی خویش گذشته باشکوهی را از خود بر جای نهاده اند.

*******************

مردم ایران مردمانی ثابت قدم، مهمان نواز، مهربان و متین، آزاد مرد و آزادی خواه و مردمانی هستند که در طول تاریخ کمتر ملتی را می توان با آن ها مقایسه کرد. به ایران و ایرانی باید بالید که بزرگ مردانی همچون حافظ و سعدی و فردوسی، بوعلی سینا و ذکریای رازی، کوروش و داریوش و… را در دل خود جای داده است. کسانی که داشتن یکی از آن ها هم برای هر ملتی افتخار بزرگی است و کمتر شهر و دیاری را می توان یافت که از وجود این همه عالم و دانشمند بهره مند بوده باشد.

*******************

آوازه مردم ایران در سراسر جهان پیچیده است. مردمانی که با نبوغ فکری خود جزء افراد درجه یک و رتبه برتر در تمامی زمینه ها بوده اند. کسب رتبه های برتر دانشگاهی، طراحان خودرو در سطح بین المللی، اختراعات ناب و کارآمد، دستیابی به مدال های خوش رنگ در عرصه های بین المللی در رشته های مختلف ورزشی همگی نشان از نبوغ بالای مردم ایران دارد که توانسته اند نامی برای خود در عرصه جهانی دست و پا کنند.

*******************

ایران و ایرانی را همیشه به غیرت و فداکاری شناخته اند که برای آباد ساختن این سرزمین از هیچ تلاش و کوشش دریغ نکرده اند. اینکه امروزه ایران را انقدر آباد و ایمن می بینیم، به پاس تلاش ها و جانفشانی هایی است که شهدای جان بر کف ایرانی از خود به جای گذاشته اند تا ما آزادانه و بدون هیچ گونه واهمه ای به زندگی سرشار از آرامش و آسایش خود روی آوریم.

*******************

درس هایی که از مردم ایران آموخته ایم که در نقطه از جهان نمی توان چنین درس هایی را آموخت. درس شیوه درست زندگی، درس حفظ و صیانت از دین و جمهوری اسلامی درس هایی که مردم ایران آن را برای ما مشق نموده اند تا از آن ها عبرت گرفته و هیچ گاه از آرمان های خویش پا پس نکشیم.

*******************

خدمتگزاری در راه وطن و عشق ورزیدن به این وطن مقدس از جمله نمونه های والایی انسانی است که مردم ایران بی مزد و بی منت آن را برای برقراری خاک این سرزمین صورت داده اند.

*******************

سرود ملی و به اهتزاز درآمدن پرچم قشنگ کشورمان ایران در عرصه های بین المللی افتخاری است که با شوق و ذوق می توان چنین صحنه ای دلربا و وصف ناشدنی را به نظاره نشست. وقتی پرچم ایران در زمینه های مختلف به اهتزاز درمی آید و به اوج خود می رسد، آنجاست که می توان حس غرور گرفته و به ایرانی بودن خود عشق ورزید.

*******************

مردم ایران در طول تاریخ همواره ثابت کرده اند که هیچ گاه زیر بار زور نخواهند رفت و تا جان بر کف دارند، برای آزادی و استقلال این ملت از چنگال دشمن دفاع خواهند کرد و حتی لحظه ای از اهداف آسمانی و بلندوالای خویش پا پس نمی کشند.

*******************

ایرانی ها همواره در صحنه های مختلف ورزشی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و… سرآمد کل دنیا بوده اند و با شکوفا نمودن نبوغ خویش به تمامی دنیا ثابت کرده اند که مردم ایران مردمانی بسیار نابغه و با استعداد هستند که می توانند فکر و ایده های نوین خویش را در زمینه های مختلف پیاده سازی نمایند تا برای ملت ایران و خاک این سرزمین افتخار آفرینی کنند.

*******************

ای ایران ای مردمانی که با جوش و خروش های خویش هنر خود را در عرصه های مختلف جهانی بروز داده ای؛ ما به دُر ناب و گوهرهای ارزشمند وجود تو افتخار می کنیم.

*******************

بدون وجود مردم مختلف در یک شهر و دیار نمی توان یک سرزمین را نگه داشت. اگر امروز پهنه جغرافیایی ایران را آنقدر وسیع می بینید، به پاس بزرگمردانی است که در مرزهای این سرزمین جان داده اند تا این سرزمین را آباد سازند. مردم ایران نیز با حضور پر رنگ خود در تمامی حماسه ها و صحنه ها در دل تاریخ حضور داشته اند تا این سرزمین را همچنان فعال و پویا حفظ نمایند و اجازه هیچ گونه تعرضی به دشمنان خویش ندهند.

*******************

باید دست تک تک مردم ایران را بوسید که برای حفظ مقدسات اسلامی و دینی خود حتی لحظه ای عقب نشینی نکرده اند و اسیر و فریفته دسیسه های دشمن نشده اند.

*******************

مردم ایران همه ساله با حضور در تمامی صحنه ها شکوه و عزت ملت خویش را به رخ جهانیان کشانده اند و همچنان پای بند به مقدسات خویش و آداب و رسومی بوده اند که سالیان سال در حال برپایی است و این نشان دهنده پای بندی مردم ایران به آیین گذشته خود می باشد.

*******************

تاریخ هرگز از یاد نخواهد برد آن همه رشادت هایی که مردم ایران در دل تاریخ انجام داده اند و با مقاومت خویش هیچ گاه دست از تلاش برنداشته و همچنان برای خود تاریخ ساز مانده اند.

*******************

فرهنگ و تمدن ایرانی همیشه الگوی تمامی دنیا بوده است و همه به این فرهنگ غنی و تمدن دیرینه غبطه می خورند. فرهنگ و تمدنی که با سال ها استقامت و ایثار به وجود آمده است.

*******************

مردم ایران همان کسانی هستند که همیشه با اتحاد و یکپارچگی جانانه پشت یکدیگر ایستاده اند و هیچ گاه پشت هم را خالی نکرده اند. اتحاد و یکپارچگی مردم ایران در سراسر این گیتی مثال زدنی است.

تهیه کننده : توپ تاپ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 305 views بار دسته بندی : اس ام اس و عکس نوشته تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.