پیجی فروم متن ادبی در مورد پایان زمستان - پیجی فروم

زمستان یکی از فصل های سال است که وقتی به پایان می رسد، برای بعضی ها خاطراتی خوش و برای بعضی ها هم خاطراتی بد به جای می گذارد. این فصل با تمام خوبی و بدی هایش به اتمام می رسد و در انتها روی لبان برخی لبخند و در چشمان برخی اشک جمع میکند.

در ادامه این مطلب انواع جملات و متن های ادبی در مورد پایان زمستان آورده ایم که از آنها می توانید برای ابراز احساس تان نسبت به فصلی که گذشت استفاده نمایید. همراه ما باشید.

جملات ادبی درباره پایان زمستان

زمستان در حال تمام شدن است و بهار نزدیک است. امسال هم طبیعت رخت سفیدش را از تن به در کرده و قرار است که لباس گل گلی اش را به تن کند. امیدوارم که در فصل جدید، هر آنچه خوشحالی و شادیست نصیب شما شود.

********************

طبیعت قرار است که لباس عروسش را از تن به در کند، فصل زمستان در حال تمام شدن است. بهار نزدیک است. در بهاری که طبیعت به ارمغان می آورد، دلت را هم بهاری کن و خرابه های زندگی ات را به مانند بهار از نو بساز.

********************

خوشا به حال آنان که با تمام شدن فصل زمستان، زمستان دل شان را هم به اتمام می رسانند و وارد فصل بهار می شوند. هر چه فکر پوسیده و مخرب داری، هر چه باورهای نادرست و خشکیده داری، همه آنها را تغییر بده تا بهار دل تو هم سر برسد. باور کن که تا وقتی که در زمستان دلت به سر می بری، دنیا را سرد و بی روح خواهی دید. برای دیدن بهار دنیا، اول باید بهاری در دل و ذهنت به وجود آوری.

********************

هوای دلگیر زمستانی در حال تمام شدن است و قرار است که هوای بهاری سر برسد و حال و هوای تمام آدم ها را شاد و زیبا کند. بیاییم دل به طبیعت داده و با آن همراه شویم، بیاییم حال و هوای دلگیر و زمستانی مان را به همراه طبیعت تغییر دهیم و آن را بهاری کنیم.

********************

یک سال دیگر هم گذشت و قرار است که سال جدیدی را شروع کنیم. با به پایان رسیدن این زمستان زنگ هشداری برای ما به صدا در می آید که یک سال دیگر گذشت، در زندگی چه کردی؟ چه دستاوردی داشتی؟ به کجا رسیدی و اگر ما برای این سوال ها پاسخی نداشته باشیم، یقیناً یک سال از بهترین سال های عمرمان را از دست داده ایم.

********************

زمستان رخت هایش را جمع کرده، چمدانش را بسته و دارد می رود. او با آمدنش لحظاتی زیبا و عاشقانه بسیاری را برای عده زیادی از انسان ها به وجود آورد، در کنار در این، انسان های زیادی هم بودند که غم و ناراحتی را در این فصل تجربه کردند! زمستان با تمام خوب و بدی هایش گذشت و ما وارد فصل جدیدی می شویم، فصلی به نام بهار. بیاییم در این فصل، فصل زندگی مان را هم تبدیل به بهار کنیم و جزو آن دسته از افرادی شویم که وقتی در انتها به گذشته می نگریم، چیزی جز خاطراتی عاشقانه نیابیم.

********************

با سر رسیدن زمستان می خواهم تمام غم ها و ناراحتی هایی که در سال پیشین برایم به وجود آمده را فراموش کنم. می خواهم همانطور که سال از تو آغاز می شود من هم زندگی را از سر بگیرم و همه چیز را از نو شروع کنم. میخواهم مانند بهار با طراوت شوم و نگذارم که برف و سرمای ناراحتی هنوز هم در زندگی ام باقی بماند.

********************

خدایا، حالا که در پایان زمستان هستیم و وارد فصل جدید و سال جدید می شویم، آدمهای زیادی هستند که این فصل و سال را با شادی و نشاط شروع نمی کنند، عده زیادی هستند که هنوز هم در غم و اندوه خود باقی مانده و خنده به لب هایشان نمی آید، از تو میخواهم که به مانند همین فصل زمستان که پایان می یابد، به غم ها و ناراحتی های آنها هم پایان ببخشی و از تو میخواهم همانطور که فصل و سال جدیدی آغاز می شوند، دلیلی برای آغاز لبخندها و خنده هایشان هم به آنها بدهی.

********************

خدایا، در این زمستانی که گذشت، تجربه های تلخ و شیرین بسیاری برایم رقم خود و همه آنها باعث شدند که زندگی را بهتر درک کرده و بفهمم. خداوندا، کاری کن که نه تنها در فصل بهار پیش رو، بلکه در تمام فصل های زندگی ام بتوانم به فلسفه زندگی بهتر پی برده و زندگی را به معنای واقعی درک کنم.

********************

فصل سرما در حال تمام شدن است و کم کم وارد فصل بهار می شویم، همان فصلی که زیبایی تمام طبیعت را در بر می گیرد. از خدا میخواهم که درست به مانند پایان یافتن این فصل، فصل سرمای زندگی همه تان هم تمام شده و وارد فصل بهار زندگیتان شوید، وارد فصلی که زندگی شما تبدیل به بهترین حالت خود می شود.

********************

در فصل زمستانی که گذشت، عده ای از ما می توانستیم دست های بسیاری را بگیریم که رها کردیم، می توانستیم کمک های زیادی کنیم که نکردیم، می توانستیم مهربانی کنیم که به جایش خشم را برگزیدیم، می توانستیم عشق بورزیم که به جایش نفرت را انتخاب کردیم، خوشا به حال آنها که اینگونه نبودند اما اگر شما هر کدام از این کارها را کردید، بیایید در فصل بهار پیش رو زندگی را به شکل دیگری زندگی کنید، بیشتر کمک کنید، بیشتر مهربانی کنید و بیشتر عشق بورزید. باور کنید که زندگی کوتاه است و همین کوتاه بودنش ارزشش را برای هر گونه نفرت، کینه، خشم و حس هایی مشابه از بین می برد.

********************

فصل زمستان رو پشت سر گذاشتیم و حالا وارد فصل بهار میشیم. دیدید که چه زود گذشت؟ فصل سرمایی که خودمون رو براش سه ماه پیش آماده کردیم، به بالاترین سرعت گذشت و حالا وارد فصل بهار میشیم. زندگی هم به مانند همین فصل هاست. اگه در حال به سر بردن در فصل غم و اندوه هستی، کوتاه نیا چرا که این فصل هم به سرعت برق و باد میگذره و تو وارد فصل جدیدی از زندگی میشی، فصلی که زمان خوشی و نشاط هست! اون موقع میتونی در این فصل خستگی تموم اون غم ها و ناراحتی ها رو از تن به در کنی، پس الان کوتاه نیا.

********************

به پایان فصل زمستان و وارد شدن مون به فصل بهار که نگاه میکنم، درس های زیادی میگیرم. اینکه چقدر خدا با نظم فصلی سرد و بی روح رو به فصلی زیبا و پر نشاط تبدیل میکنه، یک درس فوق العاده است. در هر چیزی حتی در زندگی خودمون میتونیم نظم خدا رو بیابیم! پس باید ایمان داشته باشیم که هر چقدر که مشکل داریم بالاخره روزی به پایان میرسه و این نظم ما رو وارد فصل شادی هامون میکنه.

********************

این فصل زمستان هم گذشت یا بهتره که بگیم این سال هم گذشت. کاش الان که در انتهای فصل و سال هستیم، به خودمون بیاییم و به خودمون بگیم که چقدر خوبی کردیم و چقدر پرورنده سال گذشته یا این فصل مون که گذشت رو با خوبی هامون زیبا کردیم؟ زندگی با همین خوبی هاست که زیبایی واقعی به خودش میگیره پس اگه در سال گذشته یا فصلی که گذشت پرونده ات از این خوبی ها کمرنگ بود، بهتره که در سال جدید و فصل جدید اونها رو وارد پرونده ات کنی تا ببینی که زندگیت چقدر قشنگ تر و چقدر زیباتر میشه.

********************

فصل زمستان هم گذشت و او برنگشت. میخواهم در فراموش کردنش به مانند فصل زمستان وقتی که تمام می شود و برف را آب میکند عمل کنم و خاطرات او را به صورت کامل آب کنم و برای همیشه از ذهن و زندگی ام به بیرون بیندازم.

********************

فصل زمستان هم به پایان رسید و من و تو یک فصل دیگر هم در کنار هم بودیم. حالا قرار است سال جدیدی شروع شود و با این سال فصل جدیدی هم به استقبال ما خواهد آمد. بیا تا در این فصل و سال جدید هم خوشحال باشیم و در کنار یکدیگر باز هم خوشبختی را از سر بگیریم.

********************

فصل زمستان تمام شد و به انتهایش رسید. خواستم بگویم که بعضی از آدم ها به مانند همین فصل ها هستند، تاریخ انقضایشان که به سر رسد باید از زندگی ات محوشان کنی در غیر اینصورت اگر بمانند، نظم زندگی ات را از بین خواهند برد همانطور که زمستان اگر بیش از زمانی که دارد بماند، نظم طبیعت را از بین خواهد برد.

********************

بعضی از آدمها دیگران را به مانند فصل های سال می دانند. مدتی با یکی هستند و بعد از اینکه فصل خوشی با او تمام شد به سراغ کس دیگری می روند. خواستم اکنون که در انتهای فصل زمستان هستیم یادآوری کنم که مبادا وارد زندگی چنین افرادی شوید وگرنه روزی سر می رسد که او شما را اگر زمستان باشید به بهاری خواهد فروخت و رهایتان خواهد کرد.

********************

فصل زمستان تمام شد و حالا در فصل بهاریم. این بهار نوید خوشی های بی شماری را به ما می دهد، این بهار نوید نسیم خوش خوشبختی و سعادتی را به ما می دهد که شاید در زمستان پیشین از آن محروم بودیم، این بهار نوید حال و هوای خوب زندگی را به ما می دهد که شاید زمستان قبلی از این حال و هوا محروم بودیم. به این حرف من ایمان داشته باش و نخواه که اگر حال زندگی ات در زمستان بد بود، این حال و هوایت را در فصل بهار هم ادامه دهی.

********************

فصل زمستان آغاز عاشقی من با او بود. به پایان فصل زمستان نزدیک که می شویم، من خاطرات او را به یاد می آورم، اویی که از بس زمان با او سریع می گذشت، روزهایی که سپری میشدند را متوجه نمیشدم. حالا که رفته، من نه تنها آمار روزها بلکه آماد ساعت هایی که پشت سر میگذارنم را هم دارم چرا که این ها به سختی می گذرند و دیگر زندگی من به مانند گذشته نیست.

********************

یادش بخیر، آغاز فصل عاشقی من به او فصل زمستان بود. حال می خواهم که در همین فصل زمستان که در حال پایان یافتن است به فکر کردن به او هم پایان دهم و وارد فصل جدید زندگی و عاشقی شوم. او رفت و مرا تنها گذاشت و من غرق در خاطرات و عشق او فصل ها را یکی پس از دیگری شروع و به پایان می رساندم اما می خواهم پایانی ببخشم به این یکنواختی و با پایان زمستان، به همه خاطرات و عشقش پایان دهم.

********************

برخی چیزها به مانند همین زمستانی که در حال پایان یافتن است تاریخ انقضا دارند، بیشتر از حد که بمانند غیر قابل مصرف خواهند شد و حتی وجودت را هم آزرده خاطر خواهند کرد.

********************

اکنون این فصل زمستان در حال تمام شدن است و روزی می رسد که تو در آخرین فصل زندگی ات قرار داری و این فصل هم در حال تمام شدن خواهد بود. فکر نکن که زندگی طولانی هست و برای همیشه فرصت داری، از هر لحظه ات استفاده کنی و قدمی به سوی خوشبختی و شادی بردار تا مبادا در فصل آخر زندگی ات که بودی، حسرتی بر دلت باقی بماند.

********************

حالا که فصل زمستان را به پایان می رسانیم، از ته دل خوشحالم که به بودن بعضی ها هم در زندگی ام پایان بخشیدم. آنها اگر در زندگی ام می بودند، زندگی ام را یکنواخت و بی روح می کردند درست به مانند همین فصل زمستان که اگر بیشتر می ماند زندگی همه ما را کسل کننده و خسته کننده می کرد. خوشحالم که آنها را از زندگی ام بیرون راندم چرا که حالا فرصت برای بهار پیش می آید و من می توانم انسان هایی جدید، انسان هایی که به من و پیشبرد زندگی ام کمک می کنند را وارد زندگی ام نمایم.

********************

زمستان به پایان رسید، این فصل با تمام خاطره های خوب و بدش به اتمام رسید و روزی می رسد که زندگی تک تک ما هم به مانند این فصل پایان می یابد. بیاییم تا فصل زندگی مان را با خاطرات خوش زیبا کنیم، بیاییم خاطرات خوش مان را بیشتر از خاطرات بدمان کنیم تا مبادا وقتی که در انتهای فصل زندگی بودیم، برای گذشتش افسوسی بر دلمان باقی بماند.

********************

اگر نتوانستی زمستانی که گذشت را آن طور که میخواهی زندگی کنی، ایرادی ندارد چرا که بهاری پیش روست و تو می توانی از این بهار استفاده کرده و زندگیت را به آن چیزی که میخواهی تبدیل کنی. حتی یک فصل هم برایت تبدیل کردن زندگی به آنچه که میخواستی زیادی است، در همین روزهایی که خدا فرصت نفس کشیدن را به تو می دهد هم می توانی از زندگیت همان چیزی را بسازی که همیشه انتظارش را داشته. فکر نکن فرصت ها تمام شده اند، هر روز که چشمانت را از خواب باز میکنی و دنیا را میبینی، یعنی فرصتی برای ساختن زندگی به تو داده شده.


مطالب پیشنهادی :

متن کوتاه زمستان برای استوری

دلنوشته درباره برف و زمستان

متن زیبا در مورد چهار فصل

جملات زیبای انگلیسی درباره زمستان با معنی (۲)

متن فلسفی تولد خودم در فصل زمستان

مجموعه شعر درباره زمستان و برف

متن ادبی درباره یک روز سرد زمستانی


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : اس ام اس و عکس نوشته تاريخ : 7 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.