پیجی فروم تعبیر خواب لباس آبی - پیجی فروم

در خواب هامان ، چیزهایی می بینیم ، می شنویم ، می نوشیم ، می خوریم ، با افرادی ملاقات می کنیم  که  در بیشتر اوقات برایمان شگفت آور و راز آلودند. به همین دلیل از دیر باز و به قدمت تاریخ تعبیر خواب ها برای انسان جالب بوده است. گاه این رویاها با ما از اتفاقات آینده می دهند و گاه پیامی یا هشداری از وضعیتی است که در آن به سر می بریم.

 آنچه مسلم است خواب ها زبانی نمادین و نیاز به تعبیر و تفسیر  دارند. روانشناسان می گویند رویاها حاوی پیام هایی هستند که که در حالت خواب عمیق  از ناخوداگاه به  شکل تصاویر ، صداها ، رنگ ها ، اشیا و ….به ذهن می­آیند و با تفسیر آنها می توان به بسیاری از مشکلات در زندگی فرد پی برد . 

فروید (روانشناس بزرگ اطریشی) بر این باور بود که خواب های ما امیال سرکوب شده­ی ما در زندگی است  که به صورت رمزی در رویا    می بینیم . يونگ (Jung) روان شناس سوئيسي معتقد بود درک حالات ناخودآگاه آدمی به درک مفهوم رويا ها کمک می­کند.

در این نوشته قصدداریم به یکی از نمونه ­های رویا بپردازیم و تعبیر و تحلیل آن را چه در آثار تعبیرکنندگان سنتی و چه  از منظر روانکاوی بررسی نماییم . موضوع بررسی ما تعبیر خواب لباس آبی است.

مفهوم نمادین لباس

دیدن لباس در خواب گویای واقعیت هایی درباره­ی شخصیت ماست . لباس‌ها گویای این هستند که ما دوست داریم چگونه دیده شویم  از دید فروید لباس به صورت استعاری اشاره به نیاز به رهایی از عریانی و احساس شرم از وجود نقص و کمبودی  عاطفی با روانی‌مان دارد .

البته حالت های مختلف وانواع لباس هر یک تعبیر خاص خود را دارند از دید روانشناسی یونگ دیدن لباس ها در رویا  ، نماد خود عمومی آدمی است یعنی خودتان را در محضر جامعه چگونه می بینید واگر از وضعیت جامه ای که در رویا پوشیده اید رضایت ندارید و لباس کوچک ، بزرگ یا به اندازه کافی زیبا نبود ، این موضوع نشانه نارضایتی درونی یا وجود موانع خاصی در زندگی  شما می باشد.

این حس ناحوشآیند از لباس پوشیدن شما گاه نشانه ی است از اینکه بخشی پنهانی از خودتان را به دیگران می نمایید یا می­خواهید خودتان را غیر از آنچه به راستی هستید نشان دهید، برای شما احساس خجالت دارد . از دانیال نبی (ع) روایت است که دیدن لباس ناخوشآبند در رویا نشان از  کسادی و رضایت از پوشش مناسب نشان از رونق کسب و کار دارد.

امام جعفر صادق (ع) هفت وجه برای تعبیر خواب لباس قائل است : پاك دينی ، ثروتمند شدن، عزت و مقام، سود، زندگي مرفه، عمل و عدالت.

مفهوم نمادین رنگ آبی

همه رویاهای مربوط به رنگ آبی مربوط به جنبه­ی معنوی زندگی است با مفاهیمی چون  دانش ، عقل ، صلح ، آرزو در پیوند است . رنگ آبی ،  نماد نیاز انسان به عشق و آرامش است. رنگ آبی فیروزه ای یا آسمانی همواره بشارت آینده بهتر و کسب درآمد بالا را دارد .

معنی رویای آبی تیره رنگ ها در رویا  نشانگر انرژی، احساسات و حالت های روحی،  همچنین گویای تشریفات ، خدمات عمومی وپایبندی به مقررات اداری است. خواب دیدن در مورد آبی نفتی نشان می دهد که ممکن است فرد به یک مقام مهم در یک اداره­ی دولتی منصوب شود یا به یک نشست مهم و سودآور تجاری دعوت شده یا به عنوان یک مدیر پیشنهاد شغلی دریافت کند. 

دیدن آبی تیره در خواب نمادی برای کسانی است که به کسب و کار در حوزه های اداری مشغول اند و درگیر دیوانسالاری و  کاغذبازی ، امضاها و مهرها هستند . رویای رنگ آبی تیره همچنین ممکن است تحت تاثیر ناراحتی درونی شما از مشکلات ارتباط با افراد جدید ، احساس ناكامي و شرمساری ناشی از  فرار از روابط عاشقانه یا تمایل به یافتن شغل جدید دیده شود. 

رنگ بنفش در خواب بطورمعمول نشانه­ی عزت نفس ، مهربانی ، دوست داشتن و محبت است .همچنین بنفش سیر می تواند نماد ثروت و قدرت اجتماعی بسیار بالا باشد. دیدن رنگ بنفش در رویای شما موفقیت و به دست آوردن یک حرفه خوب را پس از یک دوره کسادی و کندی در زندگی تجاری نشان می ­دهد. این بدان معناست که شما توسط افراد زیادی شناخته خواهید شد و به دلیل آموخته هایتان به شهرت خواهید رسید.

تعبیر خواب لباس آبی پوشیدن

رنگ آبی بازتابی از خلوص معنوی و معنویت عمیق است. اگر در خواب،  خود در لباسی زیبا  به رنگ آبی آسمان دیدید ، تعبیر آن یک زندگی آرام برای شماست. این احتمال وجود دارد که چیز‌هایی که درباره آن خواب دیده اید، یا منتظر رخ دادن آن‌ها هستید، به زودی به دست می آورید پس تمام تلاش خود را به کار گیرید و هیچ فرصتی را بیهوده از دست ندهید. 

رویای پوشیدن لباس به رنگ آبی نشانگر این است که در کسب و کار خود موفق خواهید بود شما در تحصبل و کار همیشه بهترین هستید.گاه پوشیدن لباس آبی در خواب به وجود رقیب  در امور عشقی تان اشاره دارد ! با این حال اگر به نظر می رسد که لباس متناسب با شما باشد ، دیگر نباید نگران آن باشید. 

دیدن لباس به رنگ آبي در خواب ، نشانه­ ی آن است كه با زحماتي كه مي كشيد به آرزوهاي خود خواهيد رسيد و در اين راه دوستاني باوفا از شما پشتیبانی خواهند کرد . 

دیدن لباس آبی تیره در خواب نمادی از اشتغال در یک کار دولتی است.  این رویا به عنوان شروع کار در یک دفتر دولتی یا یک مؤسسه رسمی مهم یا موفقیت در امتحانات تعبیر می شود. از طرف دیگر ، لباس آبی تیره ممکن است گویای خبر خوب در مورد مسائل رسمی باشد.

تعبیر خواب لباس آبی کوتاه پوشیدن

اگر خواب می بینید که لباس آبی کوتاه پوشیده اید یعنی زیاد کار می کنید و نیاز به آرامش و استراحت بیشتر دارید.

تعبیر خواب لباس آبی بلند پوشیدن

لباس بلند در خواب نشان می دهد که همه چیز در زندگی شما خوب پیش می رود.

اگر مردی در خواب خانمی را با لباس آبی ببیند

اگر مردی در خواب خانمی را با لباس آبی ببیند به معنای این است که با زنی پاکدامن و با کمالات آشنا خواهد شد.

اگر خانمی در خواب آقایی را با لباس آبی ببیند

اگر خانمی در خواب آقایی را با لباس آبی تیره ببیند با شخصی بسیار مؤدب ، در زندگی تجاری موفق و دارای برنامه های شغلی ملاقات خواهد کرد.

تعبیر خواب لباس آبی آسمانی بر تن کودک

به معنای امید به آینده بهتر و کسب درآمد زیاد است.

تعبیر خواب دوختن لباس آبی

اگر خواب ببینید که مشغول دوختن لباس آبی می باشید، تفسیرش این است که  به احتمال زیاد در امور معنوی و روحانی ، تجربه های دشواری را پشت سر خواهید گذاشت که به خود سازی و رشد شما می انجامد.

تعبیر خواب خریدن لباس آبی

اگر شما در خواب یک لباس آبی خریده اید یا به شما  لباس آبی هدیه داده اند ، نشانگر آن است که اگر در زندگی تان دغدغه و گرفتاری دارید، ختم به خبر می شود. خریدن لباس های آبی تیره در خواب ، به خبر های خوبی در مورد جابجایی و حرکت به یک شهر دیگر به دلیل تجارت و رها کردن دوستان و خانواده به دلیل کار رسمی اشاره دارد. اگر فردی که خواب می بیند جوان باشد ، رویایش دلالت بر موفقیت در تحصیل ، یافتن فرصت های خوب شغلی در آینده دارد.

تعبیر خواب پوشیدن لباس عروسی به رنگ آبی

اگر دختر جوانی در خواب دید که لباس عروسی زیبایی به رنگ آبی پوشیده است به زودی با مردی آشنامی شود  و ازدواج خواهد کرد. دیدن لباس عروسی آبی رنگ در خواب نوید یک مرحله جدید زندگی ، رخ داد های مثبت و تغییرات مطلوب ، روابط و آشنایی های خوب ، موفقیت در برنامه های زندگی و رشد معنوی را می دهد.

سایت توپ تاپ همراه با یک تیم کارشناس ، آماده پاسخگویی به سوالات کاربران در همین زمینه خواهد بود ، کافیست سوالات در بخش نظرات درج شود و در کوتاه ترین زمان ممکن منتظر پاسخ بمانند ، پاسخ هم در مطلب و هم به ایمیل ثبت شده ارسال می شود.


دیگر مطالب پیشنهادی :

تعبیر خواب لباس

تعبیر دیدن رنگ آبی فیروزه ای در خواب


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 336 views بار دسته بندی : تعبیر خواب تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.