پیجی فروم آیا عوارض خودارضایی بعد از ترک از بین می رود - پیجی فروم

خودارضایی چیست:

همان طور که همه ی ما می دانیم خودارضایی در واقع تحریک آلت تناسلی به وسیله ی خود فرد می باشد. همواره در جهان کسانی هستند که فارق از جنسیت این عمل را انجام می دهند. خودارضایی، عملی زشت و نا پسند در کشور های شرقی می باشد این در حالی است که کشور های غربی را نوعی رفع نیاز جنسی دانسته و این عمل را کاملا طبیعی و عادی محسوب می کنند.

در اسلام نیز از عمل خودارضایی به عنوان یک گناه و عمل زشت یاد نموده است. از آن جایی که تمام احکام دین اسلام دارای علت و دلیل هستند. حرام نمودن خودارضایی نیز به خاطر عواقب و عوارضی است که از این عمل ناشی می شود.

خودارضایی، عملی قبیح می باشد که فرد با انجام آن به بیماری های جسمی و روحی مبتلا می شود. اما مسئله این جا است که آیا عواقب خودارضایی بعد از ترک آن از بین می رود یا خیر؟ در این مقاله ما می خواهیم به این سوال بزرگ پاسخ دهیم اما قبل از پاسخ به این سوال بهتر است که بدانید عوارض خودارضایی چیست؟ در زیر به شرح عوارض این عمل خواهیم پرداخت.

عوارض خودارضایی:

خودارضایی، عوارض زیادی دارد که این عوارض می تواند روحی و روانی یا جسمی باشد. باید بدانید که طبق آخرین آمار زن ها کم تر از مرد ها این عمل را انجام می دهند این در حالی است که عوارض خودارضایی بیشتر در زنان بروز می کند علت این امر روحیه ی لطیف زنان می باشد. از عوارض این عمل زشت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مشکلات نازایی و عقیم شدن: برخی از افراد اعتقاد دارند که خودارضایی باعث عقیم شدن در مردان و نازایی در زنان می شود اما این باور به طور قطع درست نیست لذا می توان گفت که در مردان به خاطر فشار های ناشی از خود ارضایی بافت های آلت تناسلی آن ها آسیب می بیند و این امر موجب می شود که مردان در تولید اسپرم دچار مشکل شوند. 

ممکن است در مایع منی آن ها تعداد اسپرم لازم وجود نداشته باشد و یا این که این اسپرم ها سالم نباشند. به هر صورت نمی توان گفت که به طور یقین مردانی که خودارضایی می کنند دچار این بیماری خواهند شد ولی در تعدادی از مردان که این عمل را به وفور انجام می دادند این نوع از عقیم شدن دیده شده است. 

به همین جهت است که ما می گوئیم جوانان بایستی اکیدا از خودارضایی پرهیز نمایند. در رابطه با نازایی زنان و خودارضایی در آن ها باید گفت که ممکن است برخی از زنان به خاطر تکرار این عمل دچار ضعف در دیواره های رحم شده و بعد از بارداری جنین را سقط نماید.

از دیگر عوارض خودارضایی:

مشکلات روحی و روانی: این مشکل بیشتر در بانوانی که این عمل را انجام می دهند دیده شده است لذا این امر می تواند به خاطر روحیه ی حساس بانوان باشد. اما باید بدانیم که علت ایجاد این بیماری روحی چیست؟ 

باید بدانید که هر انسانی دارای دو نیاز عاطفی و جنسی است. در خودارضایی، تنها فرد می تواند نیاز جنسی خود را رفع نماید البته شاید در دفعات انجام این عمل فرد دچار مشکل نشود ولی از آن جایی که خودارضایی اعتیاد دارد و فرد را به انجام تعداد دفعات بیشتر تشویق می کند. 

شخص به خاطر این که نیاز عاطفی خود را نتوانسته است تامین نماید دچار مشکلات روحی نظیر افسردگی، گوشه گیری، منزوی شدن و غیره می شود. از مهم ترین تاثیرات خودارضایی بر روح می تواند کاهش اعتماد به نفس و کاهش تمرکز باشد. لذا همیشه کسانی که به خودارضایی اعتیاد دارند زندگی موفقی نداشته و همیشه سردرگم می باشند.

مشکلات چشمی و مغزی: از دیگر عوارض خودارضایی می توان به مشکلات چشمی و مغزی اشاره نمود. افراد زمانی که این عمل را به تعداد دفعات زیاد انجام می دهند دچار ضعف در بینایی و فراموشی یا کم حافظه شدن می شوند. علت کم حافظه شدن این افراد می تواند به خاطر کاهش تمرکز نیز باشد. و ضعف در بینایی به خاطر از دست رفتن مقدار زیاد منی در هر بار خودارضایی می باشد.

راه حل های و درمان ها:

اگر فردی دچار اعتیاد در انجام این عمل شده است و خود می خواهد به طور دلخواه این عمل را ترک نماید باید به پزشک معالج مراجعه فرماید. پزشکان میزان آسیب های روحی و روانی و حتی جسمی فرد را مشخص می نمایند.

اگر فرد دچار افسردگی های شدید و گوشه گیری شده باشد باید تحت درمان یک روانپزشک قرار گیرد تا بتواند روحیه ی سابق خود را به دست آورد. اگر مشکل از نظر جسمی باشد که به نازایی و عقیم شدن ربط دارد بایستی که به پزشک نازایی مراجعه فرمایند تا درمان شوند.

باید بدانید که عوارض ناشی از خودارضایی، قابل درمان است و از بین می رود اما این که چه مدت باید بگذرد و فرد باید تا چه مدت تحت درمان باشد متفاوت است. معمولا از نظر روحی به سختی به حالت اولیه باز می گردند این در حالی است که نازایی و یا عقیم شدن در مدت زمان کوتاه تری درمان می شود.

البته باید بدانید که برای درمان عوارض ناشی از انجام این عمل به پزشکان متخصص و ماهر مراجعه نمایند تا فرد به درستی درمان شود. پس پاسخ به سوال ذکر شده بالا آری و مثبت می باشد. اما باید بگوئیم اگر چه این عوارض از بین می روند اما مدت زمان طولانی برای از بین رفتن آن ها لازم است. مدت زمان درمان عوارض خودارضایی با توجه به یک سری نکات متفاوت می باشد که در ادامه به شرح این نکات خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر درمان عوارض خودارضایی:

خودارضایی، یک عمل نا پسند است که یک حالت وابستگی و اعتیاد را در فرد به وجود می آورد به همین دلیل ترک کردن این عمل برای افراد سخت و دشوار می باشد اما مسئله ی دیگری جز ترک این عمل وجود دارد و آن هم درمان عوارض ناشی از آن می باشد. خودارضایی به خاطر اعتیادی که دارد باعث می شود که فرد به تعداد دفعات زیاد این عمل را انجام دهد از این رو آسیب های شدیدی می خورد.

برای درمان این آسیب ها و از بین بردن این عوارض باید به پزشکان متفاوتی مراجعه نمایی. اما با وجود مراجعه به پزشک ما برای از بین بردن عوارض ناشی از این عمل به مدت زمان طولانی برای از بین بردن آن خواهیم داشت. این مدت زمان مختلف است و بستگی به یک سری عوامل دارد که این عوامل به شرح زیر می باشد:

روحیات خلقی فرد: هر چه قد فرد از نظر روحی قوی تر باشد با سرعت بیشتری می تواند مشکلات روحی ناشی از خودارضایی از بین ببرد ولی اگر فرد یک روحیه ی ضعیف و وابسته داشته باشد باید مدت ها صبر کند تا به حالت سابق خود بازگردد. همیشه افرادی با روحیه ی قوی موفق تر هستند و می توانند به راحتی در برابر مشکلات به وجود آمده ایستادگی نمایند.

سایر عوامل موثر بر درمان عوارض خودارضایی:

وضعیت جسمانی: همان طور که می دانید اگر فرد از نظر بدنی و جسمانی وضعیت بهتری داشته باشد مدت زمان کوتاه تری را برای از بین بردن عوارض نیاز دارد معمولا افرادی که به طور مداوم ورزش می کنند دچار اعتیاد به خودارضایی نمی شوند بلکه اصلا این کار را انجام نمی دهند و در صورتی که فرد مبتلا به خودارضایی شود به راحتی می تواند آن را ترک نموده و عوارض آن را از بین ببرد.

میزان اعتیاد: درست است که می گویند ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است ولی در این مورد ماهی را هر چه زود تر از آب بگیری بهتر است. زیرا اگر فرد به تازگی دچار اعتیاد به خودارضایی شده باشد به راحتی درمان می شود و در مدت زمان کمی عوارض ناشی از این عمل را از بین خواهد برد اما اگر کسی سال های سال خودارضایی می کند و اعتیاد آن در جان و تنش ریشه زده باشد. اگر چه می تواند ترک کند اما باید مدت زمان زیادی را صرف کند تا دیگر خودارضایی به طور قطع، انجام ندهد. بعد از آن نیز باید مدت های طولانی صبر کند تا بتواند عوارض ناشی از خودارضایی را از بین ببرد.

نکته مهم: ولی به طور کلی فیزیک و روح انسان است که می تواند با توجه به مقاومتی که دارد زمان لازم برای از بین بردن عوارض ناشی از خودارضایی را تعیین نماید.

راه هایی برای از بین بردن عوارض خودارضایی:

علاوه بر مراجعه به پزشک یک سری راه حل های دیگر وجود دارند که فرد می تواند برای از بین بردن عوارض ناشی از خودارضایی آن را انجام دهد از جمله این روش ها می توان به روش های درمانی تغذیه اشاره نمود. 

عوارض های جسمی ناشی از خودارضایی به راحتی می توانند از طریق تغذیه ی مناسب از بین بروند. همان طور که در بالا نیز اشاره شد یک از علت هایی که افراد دچار عوارض جسمی می شوند از دست رفتن مقدار زیادی منی است که در این مایع منی برای رشد و تغذیه ی اسپرم ها مقدار زیادی ماده ی مغذی وجود دارد.

این ماده ی مغذی با هر بار ارضا شدن از بدن خارج می شود به همین خاطر فرد دچار ضعف های عصبی و جسمی می شود اولین راه حل باز گرداندن این مواد مغذی به بدن می باشد از جمله این مواد که باید به بدن فرد بازگردد به شرح زیر می باشد:

پروتئین: که مهم ترین عنصر بدن است اگر از دست برود ممکن است که برخی از عملکرد های بدن مختل شود.

اسید اسکوربیک: همان ویتامین سی می باشد که برای بدن ضروری است این ویتامین محلول در آب است و بسیاری از عملکرد های بدن وابسته به آن می باشد.

آمینو اسید ها: این ماده پیش ساز پروتئین می باشد و برای بدن بسیار ضروری است.

فسفر: بدن انرژی مورد نیاز بدن را از فسفر های آزاد در بدن استفاده می کند.

پتاسیم: از مواد معدنی مورد نیاز برای بدن می باشد.

کراتین: از مهم ترین ماده ی موجود در پوست است، که موجب جوان سازی و کشسانی می شود اگر از دست برود. پوست پیر و چروک می شود.

فراکتوز: نوعی کربوهیدرات می باشد که انرژی لازم برای اسپرم را مهیا می کند.

ماده های غذایی که می تواند مواد از دست رفته بدن را بازگرداند:

زنجبیل: ماده ای با طبیعت گرم و پر انرژی می باشد که به صورت پودر در بازار وجود دارد و مصرف آن با شیر بسیار به از بین بردن عوارض خودارضایی کمک می کند.

عسل: این ماده علاوه بر از بین بردن عوارض خودارضایی، سایر بیماری های دیگر را درمان می نماید.

تخم شربتی: تخم شربتی می تواند مقدار زیادی کلسیم را وارد بدن نماید که این کلسیم در درمان عوارض هایی نظیر استخوان درد و مشکلات استخوانی موثر می باشد.

سبزیجات: سبزیجاتی نظیر پیازچه، پیاز، تره و حتی سیر به خاطر داشتن طبیعت گرم می توانند عوارضی چون از بین رفتن قوای جنسی ا بازگردانند.

گیاه جینسنگ: این گیاه نیز برای رفع عوارض ناشی از خودارضایی مناسب می باشد.

رفتارهایی که عوارض ناشی از خودارضایی را از بین می برد:

ورزش: یکی از رفتار هایی است که به خاطر افزایش تمرکز و سلامت جسمانی موجب می شود که عوارض ناشی از خودارضایی به زودی از بین برود.

خوابیدن کافی: باید از زمان دوازده شب تا هفت صبح باشد چرا که خواب کافی موجب بازیابی قوای بدنی می شود.

نماز و دعا: به خاطر افزایش قدرت روح و اراده و از بین بردن عوارض ناشی از خودارضایی باید به نماز و دعا پرداخت.

عدم تماشای ماهواره و فیلم های مستهجن: تماشای این فیلم ها باعث می شود که مانند گذشته تمرکز خود را از دست داده و دوباره به حالت اول بازگردید. از این رو اگر این فیلم ها را تماشا نکنید گامی بزرگ به سمت از بین بردن عوارض ناشی از خودارضایی برداشته اید.

داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس: اگر شما سعی کنید که اعتماد به نفس خود را افزایش دهید روز به روز اوضاع روحی خود را بهتر می سازید و افسردگی های ناشی از خودارضایی را بین خواهید برد.

ازدواج: به خاطر این که با ازدواج یک همدم و یار خواهید داشت و می توانید نیاز های عاطفی و جنسی خود را با او تامین سازید این امر رفته رفته باعث می شود که عوارض ناشی از خودارضایی از بین برود.

امید به خدا و زندگی: خداوند همیشه یار و یاور همه ی انسان ها است به همین خاطر باعث می شود که شما ورحی بزرگ داشته باشید و در برابر مشکلات مقاومت نمائید.


سایر مطالب پیشنهادی :

راه های جبران اسپرم از دست رفته

چگونه خودارضایی کنیم که ضرر نداشته باشد ؟

آیا خودارضایی باعث عقیم شدن می شود ؟

آیا خودارضایی باعث نازایی می شود ؟


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 146 views بار دسته بندی : سلامت تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.