پیجی فروم آیا خودارضایی باعث عقیم شدن می شود ؟ - پیجی فروم

معرفی خودارضایی و عقیم شدن:

همان طور که می دانید ما می خواهیم در این مقاله در مورد خودارضایی، توضیح دهیم و بدانیم که آیا خودارضایی باعث عقیم شدن می شود یا خیر؟ این مسئله مهم ترین سوالی است که ذهن جوانان را به خود مشغول کرده است. 

اما قبل از این که به پاسخ این سوال بپردازیم باید بدانیم که خودارضایی چیست؟ خودارضایی در لغت به معنای جلق زدن می باشد که در زبان احکام نام آن برای زن و مرد متمایز می باشد. از این عمل برای زنان استشهاء و برای مردان استمناء یاد نموده اند. به عبارتی یک روش برای ارضای امیال جنسی افراد است. 

که شخص این عمل را با تحریک آلات جنسی خود انجام می دهد. افراد که خودارضایی می کنند ممکن است که این عمل را با دست، انگشت و یا اشیاء انجام دهند. البته برخی از تولید کنندگان برای انحراف بیشتر جوانان، شروع به ساخت اسباب بازی های جنسی نموده اند که در کشور اسلامی ایران تولید این وسیله ها ممنوع می باشد.

این اسباب بازی ها با  لرزش عمل تحریک شدن و برانگیختگی را انجام می دهند. از نظر اسلام، خودارضایی کاری حرام است و انجام آن گناه به شمار می آید.

تفاوت نازایی با عقیم شدن و تاثیر خودارضایی بر عقیم شدن:

جالب است بدانید که این دو کلمه به یک معنی هستند و هر به معنای عدم توانایی فرد برای تولید مثل و انتقال اطلاعات ژنتیکی یا وراثتی خود می باشد. نازایی به معنای عدم زاییدن است که به این جهت نازایی مختص خانم ها می باشد چرا که تنها خانم ها نوزاد را به دنیا می آورند.

اما عقیم شدن برای آقایان به کار می رود. پس اگر کسی بگوید که مردی نازا است، یعنی او توانایی زاییدن را ندارد که با این حساب تمام مردان نازا هستند. به همین دلیل به کار بردن نازا برای آقایان درست نیست. هیچ مردی نمی تواند عمل زاییدن را انجام دهد ولی با انتقال اسپرم خود به رحم زن می تواند، اطلاعات ژنتیکی خود را منتقل کند و تولید مثل نماید. 

به کار بردن واژه ی عقیم برای خانم ها نیز مناسب نیست به همین جهت شما نمی توانید بگوئید که زنی عقیم است. پس نتیجه می گیرید که نازایی و عقیم شدن هر دو معنی ناتوانی در تولید مثل است. اما برای جنس های مختلف کاربردی ندارند و هر کدام مختص به یک جنس هستند. اما سوالی پیش می آید که آیا خودارضایی باعث عقیم شدن می شود؟ در ادامه ی این مقاله به این سوال به نحو کامل پرداخته شده است.

رابطه ی خود ارضایی و عقیم شدن:

در یک مقاله ی علمی جوانی مجرد از پزشکی یک سوال پرسیده بود و آن هم به شرح این بود که آیا خودارضایی باعث عقیم شدن می شود؟ در پاسخ به این فرد پزشک اطلاعات زیر را به او داده بود.

در آلت تناسلی مردان، نوعی بافت به نام بافت اسفنجی وجود دارد که موجب انقباض و انبساط آلت تناسلی می شود این بافت با انجام عمل خودارضایی ضعیف شده و دیگر نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. این کاهش عملکرد می تواند موجب کاهش روابط جنسی از نظر کیفیت و کمیت باشد. 

به این صورت که فرد در حین رابطه ی جنسی با مشکل رو به رو خواهد شد. ولی اگر خودارضایی در حد کم باشد و از حد افراط عبور نکند این ضعیف شدن بافت اسفنجی دلیل بر عقیم شدن ندارد. البته باید بگوئیم که باروری تنها در کسانی دیده می شود که به شدت این عمل را انجام می دهند و آن را به یکی از عادت های روزانه ی خود تبدیل نموده اند. 

لذا این رفتار برای آن ها اعتیاد آور بوده و موجب می شود که آسیب ببیند و فرد مبتلا به عقیم شدن شود. عقیم شدن هایی که بر اثر خودارضایی به وجود می آید، توسط دارو و درمان رفع می شود و فرد بایستی به پزشک متخصص مراجعه نماید. علاوه بر تاثیر خودارضایی بر عقیم شدن موجب یک سری عوارض جانبی دیگر هم می شود. اما عقیم شدن مهم ترین عارضه ی حاصل از این عمل قبیح می باشد. 

از سایر این عوارض می توان به لاغر شدن بیش از حد، کمر درد های شدید و حتی دیسک کمر، احساس گرسنگی های بیش از حد، از دست رفتن آب بدن و ایجاد بیماری های کلیوی، نارسایی های قلبی، ایجاد مشکلات تیروئیدی نظیر پرکاری و کم کاری تیروئید، عدم تولید اسپرم یا تولید اسپرم های مرده و غیره اشاره نمود.

البته باید بدانید که این عوارض همگی متعلق به مردان هستند و شامل زنان نمی شوند. زنان به خطر زیاد بودن عواطف و احساساتی که دارند بیشترین عوارض خودارضایی روی روح و روان آن ها تاثیر می گذارد.

علائم خودارضایی و عقیم شدن در مردان:

یک مسئله ی مهم که وجود دارد این است که به خاطر تفاوت های فیزیک و روانی مردان با زنان، عمل خودارضایی بیشتر در مردان دیده می شود. جالب است بدانید که خودارضایی آسیب های بیشتری به مردان وارد می سازد و در زنان عوارض این عمل کم تر می باشد. 

مردان با انجام این عمل انرژی خیلی زیادی از دست می دهند که این مسئله موجب به بیماری های جسمی می شود. بد ترین عوارض خودارضایی در افراد متاهل است کسی که با وجود داشتن زن و یا شوهر این عمل را انجام می دهد در زندگی زناشویی خود به مشکلات بزرگ و غیر قابل حل شدن برخورد می کند. 

البته این نکته را باید بدانید که افراد مجرد اگر در دوران مجردی خود این عمل را انجام دهند بی شک به عنوان یک عادت برای آن ها باقی مانده و حتی با ازدواج کردن هم این عادت بد ترک نمی شود. از جمله مشکلاتی که خودارضایی در روابط زناشویی ایجاد می نماید به شرح زیر می باشد:

بی میلی جنسی نسبت به همسر: از جمله مهم ترین عوارض خودارضایی بوده است که می تواند باعث شود که فرد تمایل جنسی با شریک زندگی خود نداشته باشد و با از بین رفتن روابط جنسی میان زن و شوهر مشکلاتی دیگر بر سر راه آن ها سبز گردد.

کاهش عزت نفس و از بین بردن معنویت رابطه ی زناشویی: از عوارض مهم این عمل می تواند کاهش عزت نفس فرد باشد که منجر می شود فرد از هر راهی برای ارضای میل جنسی خود استفاده نماید.

عدم ارگاسم طرف مقابل: اگر شخصی در زندگی مشترک خود، از عمل خودارضایی برای رفع نیاز های خود استفاده نماید طرف مقابل او نمی تواند به راحتی رابطه ی جنسی برقرار کند و در صورتی که رابطه برقرار شود فرد توان به ارگاسم رساندن آن را ندارد.

رابطه ی خودارضایی و عقیم شدن با طلاق:

طلاق: و اما طلاق، در نتیجه ی تمام مواردی که در بالا ذکر شد. طلاق نتیجه ی کار آن ها خواهد شد. البته ممکن است که طرفین در ابتدای زندگی مشترک به طلاق فکر نکنند ولی به مرور زمان تنها گزینه ی رهایی آن ها از عذاب طلاق می شود.

به همین دلیل به جوانان توصیه می کنیم که برای ارضای امیال جنسی خود به هیچ عنوان از خودارضایی استفاده نکنند. چرا که هر نیازی را که خدا به انسان عطا نموده است. از روی حکمت و مصلحت بوده است. 

و تنها هدف از داشتن میل جنسی بقای نسل و انتقال اطلاعات وراثتی می باشد. به همین جهت اگر بخواهیم نیاز های خود را بر خلاف آن چه که خداوند مقدر ساخته است انجام دهیم یعنی در حکمت خداوند تداخل ایاد نموده ایم و از فرمان او سرپیچی کرده ایم.

عوارض روحی خودارضایی و عقیم شدن:

تمام مسائلی که در بالا ذکر شد تنها و تنها آسیب های جسمی هستند. آسیب های روحی ناشی از این عمل قبیح به مراتب بد تر و دردناک تر می باشد. این عوارض در زنان و مردان مشترک است و به شرح زیر می باشد:

گوشه گیری: از آن جایی که فرد بعد از انجام این عمل دچار، پشیمانی و ندامت می شود همیشه در ذهن او یک درگیری وجود دارد. و مدام در حال کلنجار رفتن با خود است. به همین جهت همیشه در فکر فرو رفته و کم تر با دیگران معاشرت می کند.

عصبی شدن و بی حوصلگی: توجه داشته باشید که روابط جنسی تنها نیاز جنسی فرد را برطرف نمی کند بلکه هر شخصی دارای دو نوع نیاز است که در حین روابط جنسی آن ها را رفع می کند. یکی نیاز جنسی و دیگری نیاز عاطفی است. همان طور که می دانیم خودارضایی تنها نیاز جنسی فرد را برطرف نموده و هم چنان نیاز های عاطفی فرد بی پاسخ خواهند ماند. 

از این رو فرد تصور می کند به تعداد دفعات ارضا شدن بیشتری نیاز دارد و به انجام خودارضایی به دفعات مکرر می پردازد. ولی با این وجود نیز نمی تواند نیاز های خود را رفع کند به همین جهت او کلافه، عصبی و بی حوصله خواهد شد.

افت ضریب هوشی: پائین آمدن ضریب هوشی نیز از دیگر عوارض خودارضایی می باشد که این اتفاق به خاطر آسیب دیدن مغز در نتیجه ی این عمل می باشد. در مواردی دیده شده است که فرد بسیار کم حافظه می شود.

تاثیر خودارضایی بر عقیم شدن:

تاثیر خودارضایی بر عقیم شدن تا کنون توسط پزشکان و دانشمندان رد شده است و همه ی پزشکان بر این باورند که به ندرت شخصی دیده می شود که بر اثر خودارضایی دچار عقیم شدن شده باشد. اما با این وجود آن ها به خوبی بیان نموده اند که این عمل موجب تغییر شکل سلول های جنسی می شود که ممکن است این تغییرات به عقیم شدن بپیوندد.

بیشتر این عمل موجب کاهش یافتن به یکباره ی غریزه ی جنسی فرد می شود که این نشانه ی عقیم شدن نیست بلکه اختلال در روابط جنسی می باشد. یکی از نشانه های سلامت در مردان نعوظ در هنگام صبح است. اگر شخصی بخواهد از سلامتی خود آگاه شود باید به این نکات توجه نماید.

اگر این مشکلات در شخصی دیده شود بایستی حتما به پزشک مراجعه نموده و از او یاری بگیرد. یکی از مهم ترین نکات پزشکی این است که بیمار نباید به هیچ عنوان حرف یا عملی را از پزشک مخفی کند چرا که پزشک از روی اطلاعاتی که شما برای بیماری خود می دهید می تواند بیماری را تشخیص دهد.

پس اگر به پزشک مراجعه نمودید حتما تمام جزئیات و خودارضایی خود را با او در میان بگذارید. اگر با پزشک موضوع خودارضایی را در میان بگذارید او حتما برای شما یک آزمایش اسپرموگرافی تجویز می کند تا از عقیم شدن شما آگاه شود. پس به طور کلی باید بگوئیم که خودارضایی به ندرت می تواند روی عقیم شدن فرد تاثیر بگذارد. ولی این مورد به صورت قطعی نیست و استثنائاتی نیز دارد.

ترک خودارضایی و راه حل درمان آن و عقیم شدن:

اگر فرد از خودارضایی خود لذت نبرده و. تنها برای رفع نیاز خود از آن استفاده می کند. و بعد از انجام این عمل نادم و پشیمان است. می توان گفت که این فرد آمادگی ترک عمل خود ارضایی را دارد. بنابراین اکثر پزشکان برای چنین اشخاصی تنها یک پیشنهاد عالی و کاربردی را مطرح می کنند و آن هم ازدواج می باشد. 

اگر فرد ازدواج کند نیاز های جنسی خود را با شریک زندگی خود رفع می نماید و دیگر نیازی به عمل قبیح خودارضایی نیست. به همین علت در بسیاری از این موارد که تنها برای رفع نیاز های جنسی خود از خودارضایی استفاده می کردند، بعد از ازدواج دیده شده است که تنها این عمل را انجام نمی دهند. بلکه اصلا به خودارضایی فکر هم نمی کنند.

این افراد علاوه بر آسوده شدن از شر افسردگی های ناشی از خودارضایی، عمل خودارضایی را هم به راحتی ترک می کنند. اما اگر شخص این عمل را از روی لذت انجام دهد. و انجام خودارضایی برای او مقدم تر از رابطه ی جنسی است این گونه افراد دارای مشکلات روحی بوده و باید حتما به یک پزشک مشاور مراجعه نماید. 

به همین جهت ازدواج به این فرد توصیه نمی شود بلکه توصیه می شود که به شدت از ازدواج خودداری کنند چرا که تنها حاصل آن ها از ازدواج طلاق می باشد. این افراد بیشتر در معرض عقیم شدن قرار می گیرند چرا که دفعات خودارضایی آن ها زیاد بوده و ممکن است که به طور کلی فرد علاوه بر عقیم شدن تمایل جنسی خود را از دست بدهد. 

عقیم شدن اگر چه در خودارضایی بسیار کم است اما وجو دارد. بنابراین فرد با خودارضایی دچار مشکلاتی بد تر از عقیم شدن می شود. چرا که آسیب های روحی از هر نظر بسیار دشوار تر از آسیب های جسمی می باشد. 

پس نتیجه می گیریم که عقیم شدن برای مردانی که خودارضایی می کنند می تواند اتفاق بیفتد. به خاطر دلایل ذکر شده در این مقاله، خودارضایی عملی زشت و بی ارزش است که فرد نباید به هیچ عنوان آن را انجام دهد چرا که با انجام دادن حتی یکبار باعث اعتیاد فرد به خودارضایی می شود.


مطلب پیشنهادی :

آیا خودارضایی باعث نازایی می شود ؟

واقعیت هایی درباره افراد متأهل و خود ارضایی!

چگونه خودارضایی کنیم که ضرر نداشته باشد ؟


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : سلامت تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.