پیجی فروم آموزش نقاشی جوجه اردک برای کودکان - پیجی فروم

اردک در فرهنگ های مختلف همیشه نماد پاکی، جوانی و بانمکی بوده است. احتمالا داستان جوجه اردک زشت جز اولین داستان هایی است که بچه ها از والدینشان میشنوند. این داستان هان کریستن اندرسون درباره ی جوجه اردکی است که ظاهری متفاوت با دوستان و خواهر و برادرهایش دارد، برای همین همه او را جوجه اردک زشت صدا میزنند! بعد از مدتی وقتی جوجه اردک داستان بزرگ میشود، میفهمد که او درواقع یک قو بسیار زیباست نه یک اردک!

اگر هنوز این داستان جالب را نشنیده اید، بد نیست همزمان که از پدر یا مادرتان میخواهید این داستان جذاب را برای شما تعریف کنند، مداد و کاغذ را آماده کنید تا با آموزش گام به گام سایت توپ تاپ یک جوجه اردک کوچولو هم نقاشی کنید!!

اگرحاضرید، شروع کنیم!

آموزش نقاشی جوجه اردک مرحله اول

۱٫ برای سر اردک یک دایره بکشید.

آموزش نقاشی جوجه اردک مرحله دوم

۲٫ از پایین دایره خطی خمیده را خارج کنید تا گردن، سینه و شکم اردک را بکشید. خط خمیده کوچکتری را در مقابل آن در پایین دایره بکشید تا پشت گردن اردک را هم نقاشی کنید.

آموزش نقاشی جوجه اردک مرحله سوم

۳٫ برای نشان دادن بال اردک از تعدادی خط کوچک و بزرگ خمیده استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که قسمت بالای بال اردک از یک خط خمیده تشکیل شده است، اما قسمت پایینی آن از خطوطی دندانه دار و U شکل تشکیل شده است که نشان دهنده پرهای بال است. نکته ی دیگر این است که آن قسمت از بال که بدن متصل است کامل بسته نشده است.

نقاشی کودکانه جوجه اردک مرحله چهارم

۴٫ به بال حالتی پردار بدهید. U های بهم متصلی را روی بال بکشید. سپس، به کمک یک خط خمیده بلند و تعدادی خط خمیده کوتاه دم اردک را کاملا به بدن اردک وصل کنید.

نقاشی جوجه اردک برای کودکان مرحله پنجم

۵٫ نوک اردک با چند خط خمیده بکشید. به برآمدگی سر نوک و نحوه اتصال قسمت بالا و پایین نوک توجه کنید. شکلی مثلث مانند را به قسمت پایینی نوک اضافه کنید تا دهان باز اردک را به تصویر بکشید.

نقاشی آسان جوجه اردک مرحله ششم

۶٫ خطوط اضافه نوک اردک را پاک کنید.

نقاشی آسان جوجه اردک مرحله هفتم

۷٫ حالا وقت کشیدن پاهای جوجه اردک است. ابتدا یک جفت خط موازی رسم کنید و سپس یک W  را به آنها وصل کنید تا انگشتان پا مشخص شوند. انگشت ها را خطوطی خمیده بهم وصل کنید تا پره های پای اردک را نقاشی کنید. این پره ها به اردک کمک میکنند تا به راحتی در آب شنا کند.

روش کشیدن نقاشی جوجه اردک مرحله هشتم

۸٫ به کمک چند خط خمیده پای دیگر اردک را بکشید. به همپوشانی خطوط در قسمت زانو که خم بودن آن را نشان میدهد و همینطور خطی که انگشتان را از هم جدا کرده است توجه کنید.

نقاشی جوجه اردک مرحله نهم

۹٫ نوبت اضافه کردن جزییات به نقاشی است. بیضی کوچکی را روی نوک جوجه اردک بکشید تا سوراخ دماغش را نشان دهید. برای چشم دایره بزرگی بکشید و بیضی کوچکی را درونش اضافه کنید. دایره را سایه بزنید. برای کشیدن مژه ها چند خط خمیده کوچک را به بالای چشم اضافه کنید. ابرو را با وصل کردن دو خط قوس دار در بالای چشم قرار دهید. برای جوجه اردک با چند خط کوتاه خمیده مو نقاشی کنید. خطوط اضافی را پاک کنید. در آخر گردن و اطراف بال را کمی هاشور بزنید.

رنگ آمیزی نقاشی جوجه اردک

۱۰٫ جوجه اردک را رنگ آمیزی کنید. جوجه اردک ها را معمولا با رنگ زرد روشن میشناسند؛ اما در واقع جوجه اردک های سفید، خاکستری، قهوه ای، سیاه ، دو رنگ و خال خالی هم وجود دارند.


بچه های عزیز ، از آموزش های پایین هم دیدن کنید :

آموزش نقاشی بچه زرافه (۲)

آموزش نقاشی توله روباه برای کودکان

آموزش نقاشی گام به گام بچه خرس برای کودکان


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : آموزش نقاشی کودکانه تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.